10 Şubat 2016 Çarşamba

FINDIK EZMELİ KURABİYE



Malzemeler
250 gr oda ısısında tereyağ
2 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı su
1 su bardağı pudra şekeri
2 tane yumurta
aldığı kadar un
ayrıca
400 gr fındık kreması
Yapılışı
Tereyağ, kakao, su ve yumurtayı karıştırın. Pudra şekeri ve unu ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru ikiye bölün. Yağlı kağıt üzerinde hamurun bir tanesini açın. Fındık kremasının yarısını hamurun üzerine sürün. Yağlı kağıt yardımıyla hamuru rulo sarın. Diğer hamurada aynı işlemi uygulayın. İki tane rulo hamuru buzdolabında 2 saat dinlendirin. Hamuru buzdolabından çıkartıp 1 cm kalınlığında dilimleyin. Tepsiye yağlı kağıt serin ve dilimlenen kurabiye hamurlarını dizin. Önceden ısınmış fırında pişirin. 


4 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor, kızım bayılır.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık,ev yapımı misssss

    YanıtlaSil
  3. Tabak çok güzelmiş.
    İşlemede tabakla uyumlu çok beğendim.
    Kanaviçeleri hep sizmi işliyorsunuz, birde neden eskisi gibi çok tarif eklemiyorsunuz.
    Nergiz su çağlayan

    YanıtlaSil
  4. Blogdaki kanaviçe örtülerini ben işliyorum. Fazla tarif eklemiyorum artık ama bloguda boş bırakmıyorum. Elimden geldiğince azda olsa tarif eklemeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil