21 Mart 2016 Pazartesi

TARÇINLI FINDIK KURABİYE



Malzemeler
250 gr tereyağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 tane yumurta
1,5 su bardağı dövülmüş kavrulmuş fındık
1 paket vanilya
aldığı kadar un
1 çay kaşığı tarçın
üzeri için
2 yemek kaşığı pudra şekeri
1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı
Oda ısısında yumuşamış tereyağ ve pudra şekerini elinizle yoğurun. Fındık, yumurta, vanilya, tarçın ve azar azar un ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru 15 dakika dinlendirin. Hamurdan fındık büyüklüğünde parçalar koparıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısınmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin, fırından biraz beyaz olarak alınacak. Pudra şekeri ve tarçını karıştırın. Soğuyan kurabiyelerin üzerine pudra şekerli tarçın karışımını süzgeçle eleyerek serpin.

3 yorum:

  1. Cok lrzzetli olmalı eminim.

    YanıtlaSil
  2. şu aldığı kadar un meselesini hiç anlamıyorum. sanırım tarifde bir aksilik olursa sorumluluktan kaçmak için bir nedenden başka bir şey değil.

    YanıtlaSil
  3. Un miktarını vermek için malzemelerin hepsini tartmak lazım. Örneğin, 1 su bardağı pudra şekeri derken, benim bardak ölçümle sizinki aynı olmaz. Benim bardağım 100 gr alır, sizin bardağınız 150 gr pudra şekeri alırsa, benim verdiğim un miktarı size uygun olmaz. Bazı tariflerde un ölçüsü tabi ki verilebilinir. Ama ben un ölçüsü vermeyi pek tercih etmem.

    YanıtlaSil