21 Şubat 2018 Çarşamba

VEDA ZAMANI VE SON TARİF HİNDİSTAN CEVİZLİ DOLGULU KEK




















Aslında yarı aktif, çeyrek aktif blogculuk derken ben bloga meğerse veda etmişim hem de içimde blog için gerçekleştiremediklerimle ve uhtelerimle. Ben sadece blogda takılırken meğersem sosyal medyada başka mecralarda yemek konusunda ne çok değişiklikler olmuş ve ben hiç görmemişim ve belki de çok gerilerde kalmışım. İş instagram ve youtube ile birlikte ticari boyut almış ben yine fark edememişim.
Tazenane Münevver olarak son yazım ve son tarifim de çok sevdiğim kek tarifi olsun istedim.
Facebook ve twitter hesaplarımı kullanmıyorum. İnstagram da tazenane blogumdaki tarifleri ve tabi ki fotoğraflarını güzel bulduğum eski tariflerimi   (tazenanemunevver) sayfasında paylaşıyorum.Yeni tarif eklemiyorum, sadece eski tariflerimi paylaşıyorum.
Tazenane'ye veda zamanı geldi. Kardeşim Fatoş'a çok teşekkür ederim. Tazenane'ye yolu düşen ve geçen herkese sonsuz teşekkür ederim.
Hayata damga vurmak iz bırakmak gibi bir niyetim yok, hiç de olmadı. Ben her şeyi izlemeye gelmişim bu hayata. Hep kıyıda hep köşede.

Hoşçakal Tazanane.
instagram: tazenanemunevver

HİNDİSTAN CEVİZLİ DOLGULU KEK

Malzemeler
3 tane yumurta
100 gr tereyağ (eritilmiş)
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 tane kabartma tozu
1 tane vanilya
2-2,5 su bardağı un
2 yemek kaşığı kakao

içi için
2 su bardağı hindistan cevizi
1 yumurta akı
1 su bardağı pudra şekeri

Yapılışı
Hindistan cevizli harcı hazırlamak için,  hindistan cevizi, yumurta akı ve pudra şekerini karıştırıp yoğurun. Gerekirse biraz daha hindistan cevizi veya yumurta akı ekleyin ki, hindistancevizi toplarını rahat yuvarlayabilirsiniz.
Yumurtayla toz şekeri köpürüp kabarıncaya kadar çırpın. Diğer malzemeleri de ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Gerekirse un ilavesinde bulunun. Kek harcının yarısını yağlanmış kalıba dökün. Üzerine hindistan cevizinden yaptığınız topları koyun ve kalan kek harcını da üzerine dökün. Önceden biraz ılınmış fırında keki pişirin. Soğuyan kekin üzerini istediğiniz gibi süsleyin.



4 yorum:

  1. canım blog aleminde senin gibi çalışkan bloggerler teker teker blogları terketmeye başladı. Kara senin adın ancak en azından bloğunu kapatma bari. Belki ilerleyen günler, aylar hatta yıllar sonra geri dönersen kaldığın yerden devam edersin. Nacizhane bir tavsiye. Yolun açık olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim, blogu kaldırmak gibi bir niyetim kesinlikle yok. Ama artık pek tarif ekleyemeyeceğim sanırım. Bu yüzden son tarifimi ekleyip blogu bıraktım dedim. Blogdaki tariflerimden halen faydalanıyorum ben kendim. Herkes faydalansın beğenirlerse.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Önce ara verdim dedim ama dönemedim, şimdi en azından son bir tarif ekleyip veda etmek istedim. Blog dursun bakalım, hayat neler gösterir değil mi.

      Sil