24 Mayıs 2011 Salı

GALETA UNLU POĞAÇA


Malzemeler
1 paket margarin (oda ısısında)
1 yemek kaşığı yoğurt
2 tane yumurta (birinin akı üzeri için)
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 tane kabartma tozu
alabildiği kadar un
ayrıca
4-5 tane haşlanmış patates
karabiber
tuz
yarım demet maydanoz
1 küçük çorba kasesi peynir
üzeri için
galeta unu
Yapılışı
Bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlayın. Haşlanmış patatesi ezin, maydanozu kıyın, peyniri ve baharatlarını katıp karıştırın. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle açın. İç harçtan koyup elinizle yuvarlayın. Üzerini yumurta akına batırıp galeta ununa bulayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısınmış fırında pişirin.

8 yorum:

  1. Hiç denemediğim fakat merak ettiğim bir poğaça.Nefiste görünüyor.Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  3. galeta unlu poğaçaları çok severim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Galete ununun verdiği o çıtırlık poğaçaya apayrı lezzet katıyor. Çok güzel olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. hmmm bayilirim pek güzel olur :)) ellerine saglik..sevgiler

    YanıtlaSil
  6. böreğini yapıyorum ama poğaçada hiç denemedim ellerine sağlık güzeldir kesin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. merhaba:)ben facebooktan marıfet ellerımızde:)senı face den takıp edıyordum.blog daha bır guzel geldı:))))))))harıka tarıfler var ellerıne saglık....hemen ızlemeye aldım:)

    YanıtlaSil
  8. Tarifi yazdım, akşam eve dönerken galeta unu alıp marketten bu akşam denemeyi düşünüyorum. Umarım seninki kadar güzel olur. Ellerine sağlık...:)

    YanıtlaSil