28 Ağustos 2012 Salı

EKŞİLİ NOHUTLU KÖFTE

 
 
 
Malzemeler
köftesi için
500 gr kıyma
2 tane soğan
2 tane yumurta
tuz
alabildiği kadar un
kızartmak için
sıvıyağ
ayrıca
1 çorba kasesi haşlanmış nohut
1 yemek kaşığı salça
tuz
nane
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 limonun suyu
1 yumurta sarısı
Yapılışı
Soğanları rendeleyin diğer malzemeleri ekleyip kulak memesi yumuşaklığında yoğurun. Şekil verip bol kızgın yağda kızartın. Salçayı sıvıyağda kavurun üzerine 2 litre kadar sıcak su ekleyip kaynatın. Kaynayan salçalı suya tuzu, naneyi, nohutu ve köfteleri katıp pişirin. Ayrı bir yerde limon suyu ile yumurta sarısını çırpın. Yemeğin suyundan 1-2 kaşık ekleyip ılıştırın. Yemeğe ekleyip 1-2 taşım pişirin.
 

3 yorum:

  1. Merhaba,
    Ben Elif Edes Tapan blogunuzu çok beğendim ve hemen takipçiniz oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)
    Çok sevgiler,

    http://mutlu-mutfak.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. uzun zaman oldu sana uğrayamalı tatlım yine her zaman ki gibi döktürmüşsün şahane olmuş hepsi
    ellerine sağlık ve gecmiş bayramını da kutlarım.
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, blog unuzu çok beğendim ve "bu siteye katıl" butonundan takipçi oldum. Sizi de kendi blog umda takipçi olmaya beklerim :)

    http://momsblognote.blogspot.com/

    YanıtlaSil