21 Şubat 2015 Cumartesi

ELMALI TART



Malzemeler
300 gr un
150 gr pudra şekeri
150 gr tereyağ
yarım çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı vanilya
1 tane yumurta
5 yemek kaşığı süt
içi için
6 tane elma
2 çay kaşığı tarçın
1,5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı fındık içi
üzeri için
pudra şekeri
Yapılışı
Unu bir kaba alın, pudra şekeri ve vanilyayı ekleyin. Tuz, küp doğranmış tereyağı, süt ve yumurtayı ekleyip yoğurun. Hamuru streç filme sarıp buzdolabında yarım saat bekletin. İçi için elmayı rendeleyin toz şekeri de ekleyip pişirin, diğer malzemeleri de ekleyip karıştırın. Hamurdan üzerine şerit yapmak için biraz ayırın. Büyük tart kalıbını yağlayın. Tart hamurunu açın ve kalıba yerleştirin. Üzerine çatalla fazla kabarmasın diye delikler açın. Elmalı harcı yayın. Kalan hamuru açın ruletle uzun şeritler kesip tartın üzerine kafesler yapın. Önceden ısınmış 160 derece fırında pişirin. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin.




4 yorum:

  1. canım izleyici kısmı hata veriyor takibe almak istedim alamadım kontrol edersen

    YanıtlaSil
  2. İzleyici kısmında sorun uzun zamandır var, biliyorum ama düzeltemedim.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir görüntüsü var, beğendim. Buket İtil

    YanıtlaSil