23 Eylül 2009 Çarşamba

PEPEÇURA



Malzemeler
3 kilo siyah kokulu üzüm
yarım su bardağından biraz fazla mısır unu
yarım su bardağından biraz fazla beyaz un
1,5 su bardağı toz şeker
Yapılışı
Üzümü yıkayıp salkımlarıyla birlikte tencereye alıp ocağa koyun. Üzüm dağılana kadar ocakta kaynatın. Temiz bir tülbentten geçirip suyunu posasından ayırın. Suyunu tekrar tencereye alıp ocağa koyun. Mısır unu, beyaz un ve tozşekeri ilave edip kaynatmaya devam edin. Muhallebi kıvamına gelene kadar kaynatın. (katılığını kendinize göre ayarlayın, isterseniz biraz daha mısır unu ve beyaz un ilave edebilirsiniz.) Ocaktan alıp kaselere paylaştırın. Buzdolabına koyun.
Pepeçura genelde Karadeniz yöresinde yapılan bir tatlı türüdür. Üzümler bizim kendi bahçemizden.

31 yorum:

  1. Arkadaşlar bilginiz olsun diye tekrar yazıyorum. Bloggerdaki sorun Türk Telekomla alakalı. Bir arkadaşımın yazısını size aktarıyorum.

    Sorunu bizzat sordum. Uydu Net'i aradım. Uydu Net ne yazık ki sorunun tamamen TTNET kaynaklı olduğunu belirtti. Son yağışlardan sonra "Yurt Dışı Çıkışları" ne yazık ki bozulmuş. Bunu da TTNET bir türlü düzeltememiş. Sorun sadece Blogspot'ta felan değil. Birçok yurt dışı sitesi çalışmıyor. Aslında bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Bu da tamamen TTNET'in teknik ekibinin ne kadar eğitimsiz olduğunu tekrar gözlerimizin önüne seriyor. Eğitimsiz bir ekibe, internet'ten 10% düzeyinde anlayan bir ekibe siz işinizi yaptırırsanız ve/veya yaptırmaya kalkarsanız işte tüm milletin hali de bu olur.
    Bu arada not olarak belirtmek isterim. İlk önce aradığımda bana da internet'te hiç bir sorun yok dendi. Fakat bilgili olduğumu karşımdaki insana empoze edince maalesef bülbül gibi şakımaya başladı. Hatta gün içerisinde 100'lerce şikayet aldıklarını ve sürekli TTNET'i bir an önce bu işlemi halletmesi için uyardıklarını da benim baskılarım sonucunda ağzından çıkarttı.
    Üzüldüğüm bir diğer nokta ise tüm internet çıkışlarının Uydu Net'te olsa, BiriNet'te olsa, CART ya da CURT net'te olsa maalesef hepsi TTNET gibi re-za-let (rezalet) bir internet sağlayıcıya bağlı olması!

    YanıtlaSil
  2. Canım bilgilendirdiğin için teşekkür ederim.İnşallah bu sorun en kısa zamanda düzelir..PEPEÇURA tarifin ise alındı.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ellerıne saglık canım.yenı sayfanda hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  4. harika görünüyor ellerine sağlık canım


    http://krematat.blogspot.com/

    bu blogda benim yorumlarını beklerim :))

    YanıtlaSil
  5. Taze nane yapmış olduğunuz görünüşü
    rengi güzel görünen tatlınızı deneyeceğim lezzetini merak ettim.
    Güzelliklerde buluşmek dileğiyle sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. umarım sorun biran önce giderilir.geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  7. the colour is so nice, we call this sweet "moustaleuria"

    YanıtlaSil
  8. Hay Allah razı olsun senden. Aklıma getirdin bunu. Gerçi bizim orda Pepecura değilde Termon denir buna. Eline sağlık ...

    YanıtlaSil
  9. Canım verdiğin bilgi için teşekkür.Benim bloğda 2 haftaya yakındır sorun vardı.Bloğumun açılması saatler alıyordu nerdeyse açıldığındada giriş yapamıyordum.Başka bloğlarıda açamıyor açtıklarımıda yorum yazamıyordum.İnternet ekspolaru haldırıp tekrar kurunca sorun düzeldi ama bu arada araçlardaki internet geçmişinide silmek lazımmış.
    Canım pepeçurayı ilk defa dudum ilginç geldi yapmasıda basitmiş denemek lazım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sgalik, hic denemedigim bir tad, harika gorunuyor.

    Sevgilerimi gonderiyorum, sizleri ozlemisim:)

    YanıtlaSil
  11. ilginç bir tatlı denemek lazım.ellerine sağlık.ayrıca blog açıklaman içinde saol valla ben yeni öğreniyorum sayende

    YanıtlaSil
  12. canım bloger meseli tam bir rezaletmiş valla..inşallah bu sorunları aşar paramızla rezil olmakta kurtuluruz..pepçurayı önceden duymuştum sanırım ama tadına çok yabancıyım tabiki..aslında karadeniz yemeklerinin nerdeyse tümüne öyleyim..ben ankaralı eşim elazığlı olunca böyle oldu.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Misss gibi olmuşş naneciğim...
    güzel karadenizin mis kokulu üzümü :)

    YanıtlaSil
  14. Nanecim siyah üzüme bayılırım eminim tatlısıda güzeldir ellerine sağlık...bilgilendirme içinde teşekkürler umarım biran önce ayıplarını düzeltirler çünkü çok sıkıntı çekiyoruz....

    YanıtlaSil
  15. ah ahhh ah ne diyelim birileri haksız yere bir yerlere gelirse olacagı bu .
    inanır mıısn bloga ugramak işkence .neyse biran önce halletseler de kurtulsak

    YanıtlaSil
  16. eline sağlık canım denemk lazım tam üzüm vakti şimdi;)geçmiş bayramında kutlu olsun canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. çok değişik.bizde bu net sayesinde bu tatlıları yapmayı öğreniyoruz.ellerine sağlık...kekcafe

    YanıtlaSil
  18. çok değişik ve de besleyici bir tarif olmuş , ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  19. Selamm,
    Bende bir Karadeniz gelini olduğum için biliyorum bunu , hiç yapmadım ama bir kere tatmıştım.
    Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
    Sevgilerimle,
    neseersoy

    YanıtlaSil
  20. Canımmm çocukluğumda ne kadar severek
    yerdim ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  21. İlk defa duydum ben, sizin bahçe nerede?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba Tazenane,

    Ne güzel bir tatlı tarifi.Denemeye değer.İlk fırsatta bende yapacağım.Ellerine sağlık.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  23. Harika ellerine sağlık olsada yesem şöyle mayhoş mayhoş ımm canım istedi:)
    sevgiyle kal,
    http://www.meltemmutfakta.com

    YanıtlaSil
  24. Karadenizli olarak blogda bu tarifi görünce bayılmadım desem yalan olmaz.olsada yesek şimdi ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  25. pepecurayi ilk kez duydum, denemek lazim tat olarar tahmin edebiliyorum
    ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.Geçmiş bayramın kutlu olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. ya senin bu yaptıklarına bayılıyorum ya.Ben karadenizliyim ilk defa duydum ayıp bana :P ellerine sağlık enfes gözüküyor ilk fırsatta denicem çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  28. Çok besleyici ve güzel bir tarif ppeçura...Anlamınıda merak ettim doğrusu....karadenizde yapıldığına göre lazca olabilir...

    YanıtlaSil
  29. Canım ellernie sağlık,arşivde beni bekleyen pepeçuralarım var ama yazacak adam yok artık yazarım heralde:)

    YanıtlaSil
  30. Tazenane demiş ki:

    Üzüldüğüm bir diğer nokta ise tüm internet çıkışlarının Uydu Net'te olsa, BiriNet'te olsa, CART ya da CURT net'te olsa maalesef hepsi TTNET gibi re-za-let (rezalet) bir internet sağlayıcıya bağlı olması!
    ____

    Çok yaşa..(= Evet bizim ki Quik net ve her tıklayıpta açamadığımda cinler başıma toplanıyor..İşin garibi TTnetciler açabilirken ben açamıyorum bazen. Açabilenler çoğunlukla kablolu modemi olanlar. Benim ki hem kablosuz modem hem masaüstü pc. Bloglar dışında da açamadığım siteler oluyor bu sıra, fakat yurt içi-dışı farketmiyor açılmayınca açılmıyor. Hızı takip ettim bugün, hız biraz düşünce bloglar açılmıyor. Gmail çökmüş diye biliyorum ben. Galiba Google altyapı buna hazırlıklı değildi ki, hız da düşünce taa amerikadaki sunucuya bağlanana kadar zaman aşımına uğrayıp, link düşüyor. Bugüne kadar herhangi bir şekilde nezaketen bile olsa Google ın bir açıklama yapmaması ayıbın daniskasıydı. Blogcuda arıza olduğunu bildirirlerdi. Bunlar kullanıcıları tınmıyor bile. Diyecek çok şey var da..Yeter..(=

    Ellerine sağlık bu arada. Açabildiğim nadir anlardan birinde, ışık hızıyla dolaştım blogları, bu yorum da o arada yazıldı..(=

    hudabin

    YanıtlaSil
  31. Gerçekten çok teşekkür ederim. Çok doğru yazmışsın. Şimdi sorun biraz düzeldi gibi ama inan bu tekrar etmicek anlamına gelmez. Biliyorum ki aynı sorunu en kısa zamanda tekrar yaşıcaz. İnternet malesef tamamen bilgisiz insanların elinde.
    Çok teşekkür ederim güzel yazın için.

    YanıtlaSil