5 Ocak 2010 Salı

HAMSİLİ PİLAV



Malzemeler
1 kilo hamsi
2 su bardağı pirinç
1 çay bardağı sıvıyağ
2 adet soğan
tuz
karabiber
yenibahar
2 çorba kaşığı kuru üzüm
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz
1 çay kaşığı pulbiber
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın
Yapılışı
Pirinci tuzlu suda 20 dakika bekletin. Balıkların kılçıklarını ayıklayın. Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun. Yıkadığınız pirinci katıp kavurun. Kuş üzümünü ekleyin. 3 su bardağı sıcak su ekleyip pilavı pişirin. Ocaktan aldıktan sonra baharatlarını katıp, ince kıyılmış dereotu ve maydanozu ekleyin. Pilavı demlenmesi için 15 dakika bekletin. Balıkları üst üste değicek şekilde kaseye yerleştirin. Pilavdan koyup üzerini balıkla kapatın. Yağlanmış tepsiye kaseyi ters çevirin. Bütün malzemeler bitene kadar bu işleme devam edin. Hamsilerin üzerine fındık büyüklüğünde birer parça tereyağ koyun. Kızgın fırında hamsiler kızarıncaya kadar pişirin.

36 yorum:

  1. Çokkk güzel görünüyor arkadaşım, hep istedim ama bir türlü cesraet edemedim şimdiye kadar bu hamsili pilavı yapamam diye.Sanırım izmirli yada egeli olarak,damak tadımızda hamsiyle pilavı iki lezzeti bir arada bağdaştıramıyoruz,çevremde de şimdiye kadar kimsede ne gördük ne yedik, çocuklara bazen öneriyorum yapayım diye ağzını burnunu büküyorlar, nasıl sevdirmeli bilmem, eline sağlık arkadaşım, sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  2. HARİKA OLMUŞLAR BİR KERE YAPMIŞTIM PEK SEVMEDİLER BİZİMKİLER EGELİYİZ YA ONDAN MI BİLMEM TEKRAR YAPMADIM:((

    YanıtlaSil
  3. harika olmuşlar
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Çok severim ve hamsi bulunca sık sık yaparım. Ellerinize sağlık, çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok güzel görünüyor.bizim yörenin en meşur yemeği:)

    YanıtlaSil
  6. görünüşünden belliki çok güzel olmuş.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlıkk nefis görünüyorr:))

    YanıtlaSil
  8. merhaba.
    çok güzel duruyor, bayılırım hamsiye ama pilavını hiç denemedim, sunumun çok güzel olmuş, deniyeceğim.yanlız kızarmamış galiba hamsiler , yada fotoda öyle duruyor.

    YanıtlaSil
  9. Canım bu yemek bizim kış aylarında vazgeçemediğimiz bir tat.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. sunuma bayıldım canım ellerine saglık afiyet olsun..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ay ay ay yerim ben o hamsileri,hmm canim istedi vallaha biz burda hamsi yiyemiyoruz almaya korkuyorum bayattir diye dipfirzinden cikartiyorlar.Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  12. canım ya ben bunu denemeyi çok istiyorum ama hiç yemediğim için cesaret de edemiyorum.biz hamsiyi hep aynı şekilde yemeye alışmışız ya.ne dersin her damak zevkine giden bir yemek mi bu.bu arada ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. oyaninmutfagi5 Ocak 2010 15:53

    gorunus mukemmel ellerine saglik ben o hamsilere dolanayim uyyyyyyyyyyy

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ..Görünüm çok şık olmuş.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Hepsi çok güzel tariflerin, ellerinize sağlık... Sevgiler, mutlu seneler, görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  16. Bir kaç defa arkadaşlarımda yemiştim çok beğendim. Ama denemek kısmet olmadı. Balık mevsimi bitmeden denemek istiyorum. Küçük porsiyonlarda oluşu çok güzel, iyi düşünmüşsünüz. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Hamsili pilavı tek porsiyonluk hiç denemedim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  18. En sevdiğim yemek,cuma günü yemekteki misafirlerime yapacam.Ellerine sağlık,sen dende püf noktalarından yararlanacağıma eminim,ellerine sağlık.Sevgilerrrrr.

    YanıtlaSil
  19. çok çok güzel görünüyor.davet sofralarını çok güzel süsler bence.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. Olsa da yesek,öylesine istah acici duruyorki.Yeni yilin sana ve sevdiklerine mutluluk getirmesi dilegiyle,sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Canım döktürmüşsün yine :)))
    Harikasın becerikli arkadaşım.
    Ellerine sağlık canım

    sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık, nice senelere her şey istediğiniz gibi olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  23. ellerine sağlık balık yemem ama nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  24. Bloğumda sizi de içine kattığım bir dostluk bildirisi var okur musunuz ? Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  25. Ben yapmaya korkuyorum bu pilavı nedense ;)
    ellerine sağlık canım:)
    sevgler...

    YanıtlaSil
  26. Balık olan herşeyi çok severim. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor. En kısa zamanda yapmak istiyorum.

    YanıtlaSil
  27. uzunca bir aradan sonra merhaba arkadaşım..yine herşey harika görünüyor..özelliklede bu hamsi görünüme bayıldım..ellerine sağlık..görüşmek üzere..sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. Hamsili pilavın tek porsiyonluk olması sunum sırasında çok rahat oluyor.
    Herkesin ağız tadına uygun bir lezzet.
    Birde hamsiler kızardı ama benim fotoğraf makinam biraz bozuldu, resme beyaz bir görüntü ve çizgi veriyor, bu yüzden kızarmamış görünebilir.

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık, çok güzel olmuş, ben de yapmıştım, hamsi canım istedi bak şimdi...

    Seni izlemeye aldım bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
  30. Hamsiyi çok seviyorum aslında balık seviyorum ben ama kızlarım sevmediği için sık sık yiyemiyoruz...

    Hamsili pilavı hiç denemedim ...

    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  31. Bu gördüğüm çiğ hali olmalı.Servis falan değil.inan balık yiyemiyorum nedense .bayağı bi dejenere oldum güneydoğuda.oysa Ordu da balık yiyerek büyüdüm.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  32. Süper görünüyor ellerinize sağlık.Yemesini çok severim ama hiç denemedim.

    YanıtlaSil
  33. çokk güzel bir görüntüsü var ayrıca sunumuda böyle daha güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım hiç denemedim tadını biliyorum çokkk güzel oluyor bizimkiler hep isteyip dururlardı şimdi tarifide var en kısa zamanda yapacam sevgiyle kal selamlar..

    YanıtlaSil
  34. Fotoğrafı tekrar çekip yeniledim. Hamsili pilavın fotoğrafını çekerken makinam bozuktu, tarif çok beyaz görünüyordu.
    Tekrar hamsili pilav yapınca fotoğrafı yeniledim.

    YanıtlaSil