6 Ocak 2010 Çarşamba

NOHUTLU MANTI



Malzemeler
yarım kilo un
1 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar su
2 tane yumurta
içi için
1 kase haşlanmış nohut
1 tane soğan
1 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz
karabiber
pulbiber
ayrıca
1 kase sarımsaklı yoğurt
sıvıyağ
kırmızı toz biber
Yapılışı
Hamuru için tüm malzemeleri karıştırıp sertçe bir hamur yoğurun. Hamuru 10 dakika dinlendirin. Oklavayla mantı hamuru inceliğinde açın. Kare parçalara kesin. İçi için soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun. Haşlanmış ezilmiş nohutu, tuzu, karabiberini ve pulbiberi katıp karıştırın. Kare hamurların içerisine iç malzemeden koyun.




















Hamurların dört kenarını kapatıp tepsiye dizin. Kızgın fırında pişirin. Fırından çıkartıp üzerine 2-3 bardak su gezdirip tekrar fırına koyun. Suyunu çekmesini bekleyin. Servis tabağına alıp üzerine sarımsaklı yoğurt ve sıvıyağda kızdırılmış toz biberi gezdirip servis yapın.

31 yorum:

  1. ellerine sağlık.mantıyı severim ama bu şekilde hiç denememiştim.

    YanıtlaSil
  2. Ohhh elinize sağlık, olsada yesek walla.
    Mercimekli ve kıymalıyı çok severim ama nohutlu hiç denemedim.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. bakalım daha tazenane'den neler öğreneceğim.ellerine sağlık.çok hoşuma gitti bu tarif.sevgiler

    YanıtlaSil
  4. fatoşcum deneyeceğim.nohutlu ulan herşeyi severim.bende dün ilk kez köftesini yapmıştım.ellerine sağlık tatlişkom

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık nefis görünüyor bayılırım böyle tatlaraa

    YanıtlaSil
  6. bugün bende hayatımda ilk defa bir mantı denemesi yaptım bakalım sonuç ne olacak.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. mm ellerine sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  8. Oooooo buda hiç denemediğim bir lezzet,harikasın canım...

    Kimbilir nasıl lezzetlidir,bugün de niyetliyim nasıl hoşuma gitti...

    Alıyorum tabağı iftar ederim akşama...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık arkadaşım, değişik tariflerden yana çok zengin bir menün var, bu arada sayfama bakarmısın sana bir bildirimim var, sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. elerine saglik nohutlu mantiyi duydum ama hic tatmadim.nohutu cok severim mantiyida ikisi bir arada kim bilir nasil lezzetli olur ellerine saglik selamlar

    YanıtlaSil
  11. ellerine saaglık degişik bir mantı daha ögrendim

    YanıtlaSil
  12. mantının her türlü nefis.bu da çok değişik bir mantı ilk defa karşılaştım.ellerinize sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sağlık harika bir görüntü....

    YanıtlaSil
  14. canım bir kayseri li olarak mantının her türünü severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. SUPER OLMUS ELLERINE SAGLIK CANIM
    DAHA ONCE TADMADIM DEGISIK BIR MANTI TAM VEJETERYAN KIZIMA GORE TARIFI ALDIM...SEVGILER

    YanıtlaSil
  16. İLGİNÇ Bİ TARİF HANGİ YÖREYE AİT

    YanıtlaSil
  17. Vejeteryan arkadaslarima manti yediremenin sikintisindayim.Gerci nekadar kiymali tadin yerini tutmasa bile nohutluda güzel fikirmis....Tesekkürler

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık mantının her hali güzel

    YanıtlaSil
  19. iyi akşamlar,çok güzel görünüyor,
    nohutlusunu ilk kez duyuyorum,patatesli süzme yoğurtlu duydum da,
    eminim güzel olmuştur :)
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık bir kere kendim yaptım bir kerde bir tanıdıkta yemiştim güzeldi

    YanıtlaSil
  21. sn taze nane ellerinize sağlık bende haşlanmış nohutları tane tane mantının içine koyuyorum tavukla ve yoğurtla servis yapıyorum buda değişik denemek lazım selamlar

    YanıtlaSil
  22. nohutlu mantı hiç yemedim eminim nefis olmuştur.

    YanıtlaSil
  23. canım biz ailece nohut yemeye yeni alıştık:) özellikle erdek nohutu muhteşemdi.hazır alışkanlık yapmışken deneyeceğim zira nefis görünüyor ellerine sağlık.
    teknik olarak bizim yöremizin mantısı gibi hazırlamışsın.kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. NOHUTLU MANTIYI İLK KEZ DUYUYORUM AMA GÖRÜNTÜSÜ MUHTEŞEM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  25. Taze Nane ilk defa duydum.Değişik bir tarif..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. bENCEDE KIYMANIN YERİNE TUTMAZ AMA DENEMEYE DEĞER:)))
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  27. Şu anda hiçde aç değilim ama çok canım çekti , sanırım benim durumum iyi değil:-)Ellerine sağlık çok güzel olduğuna eminim.
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  28. htttp://belguzarannne.blogspot.com7 Ocak 2010 20:02

    merhaba adanlılar çok yapar nefıs görünyor ellerlıne sağlık

    YanıtlaSil
  29. aaaaa ilk defa nohutlu mantı görüyorum ellerine sağlık tadını çok merak ettim

    YanıtlaSil
  30. bizde nohutlu kol böreği yaparız, çok lezzetli olur... böyle düşünmemiştim hiç. deniyeceğim, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Mantıya bayılırım, ama hiç böyle denememiştim. İlk fırsatta denemek isterim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil