11 Ocak 2010 Pazartesi

KIYMALI KIR PİDESİ



Malzemeler
5,5 su bardağı un
1,5 su bardağı süt
100 gr yumuşamış margarin
yarım kahve fincanı sıvıyağ
1 tane yumurta
2 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 paket yaşmaya
içi için
250 gr kıyma
1 tane soğan
tuz
karabiber
pulbiber
5-6 adet sivribiber
üzerine sürmek için
1 yumurta sarısı
Yapılışı
Mayayı ılık sütle eritin, tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. Hamuru 1 saat mayalandırın. İç malzemesi için soğanı ve biberleri doğrayın. Kıymayı, tuzunu ve baharatlarını katın. Çiğden harcı hazırlayın. Hamurdan parçalar koparın. Elinizle hafifçe bastırın. İç malzemeden koyun. Kenarlarını içeri doğru kıvırın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Diğer hamurlarada aynı işlemi uygulayın. Üzerine yumurta sarısı sürüp 45 dakika dinlendirin. Kızgın fırında pişirin.

32 yorum:

  1. fatoşcum ellerine sağlık.dışarıda yemek yesem ben kır pidesini tercih ederim.artık evde yapacağım sayende.mutlu bir hafta diliyorum arkadaşım

    YanıtlaSil
  2. Cancazım gene döktürmüşsün,ellerine sağlık,görüntü mükemmel,tadıda öyledir.Sevgi ve saygıdan benden....

    YanıtlaSil
  3. canım ellerine sağlık sanırım pideyle pişti olduk :))

    YanıtlaSil
  4. nefis gözüküyorlar.ellerine sağlık.bu akşam hemen denicem.

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Tarifi aldım bende ne zamandır yapmak istiyordum.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık bitanem nefis gözüküyor, seni çoook öpüyorum, sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. tatlım ellerine saglık nefis olmuş
    afiyet bal olsun..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım.döktürmüşsün yine, nazar değmesin.nefis görünüyorlar.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. offff... süper olmuş... miss gibi koktu. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Misss nanem,çok canımız çekti bu pidelerden.Arkadaşlarda benimle hem fikirler..))Ellerine sağlık tatlım..


    Kocaman sevgilerle..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Kır pidesi harika görünüyor.İyi demlenmiş bir bardak çayın yanında nefis olur.Ellerine sağlık.Bir ödülün var bende

    sevgiler*

    YanıtlaSil
  12. canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor şimdi olsada yesek yok yok yemesek kiloda almasak:))))))

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım.bu arada sana hediyem var bloğuma bakarsan;)

    YanıtlaSil
  14. Canım harika bir tarif bu..

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  15. canım sana ödülüm var sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sevgili arkadaşım beni kızımla karıştırıyorsunuz ben mormenekse kozom kurbetkuşu
    sizin söylediğiniz kimseyim bu arada siteni dolaştım hrşey birbirinden nefis elleri dert görmesin

    YanıtlaSil
  17. canım ellerine saglık sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. ya bugun hekeste iştah açıcı hamur işleri nasılda güzel görünüyor maşallah.
    eline sağlık nanecim.
    sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. Hımmm çok güzel görünüyorlar , ben tuzlulara hiç dayanamıyorum:-)Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ..Bana uğrarmısınız.Ödülünüz var..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. ımmm nefis yanınada ayran harika olur.alttaki sosislerdende eskiden ne çok yapardım görünce aklıma geldi
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  22. kır pidesini hep dışarı da yerdim.artık bende evde yapsam çok iyi olacak.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  23. nar gibi kızarmış.nefis.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. selamlar arkadaşım,ellerine emeğine sağlık verdiğim tarifler çok güzel sevgilerimle

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  25. Arkadaşım sayfama uğrarmısın dostluk bildirimin var sevgiler canım

    YanıtlaSil
  26. blogculardaki bitmeyen sorunlar yüzünen artık bende blogspottayım...missgibi.blogcu.com artık misgibitatlar.blogspot.com oldu..beklerim...

    YanıtlaSil
  27. Canım ellerine sağlık:)nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  28. Nanecim,

    bunu denedim... Yasasin !! Guzel oldu. Bizimkileri biktirincaya kadar yaparim artik. Tarif cok guzel. Harikasin :))

    YanıtlaSil