1 Eylül 2008 Pazartesi

KARALAHANA SARMASI



Biz kıymalı dolmaları yaparken tencerenin altına evde varsa mutlaka kemik koyarız. Dolmalar böyle yapıldığı zaman çok lezzetli oluyor. Karalahana dolmasında daha da lezzetli oluyor.

Malzemeler
1 bağ karalahana
500 gr kıyma
2 adet soğan
yarım demet maydanoz
2 yemek kaşığı salça
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı pirinç
tuz,pulbiber,karabiber
4-5 parça çorbalık dana kemik
Yapılışı
Karalahanaların damarlarını temizleyip kaynar suda 4-5 dakika haşlayın. İçi için soğanları yemeklik doğrayın.Pirinç, 1 yemek kaşığı salça,ince kıyılmış maydanoz,kıyma ve baharatları karıştırın. Tencerede 1 çay bardağı sıvıyağda kalan salçayı kavurup kemikleri tencereye dizin. Lahanaların içine iç malzemeden koyup, kenarlarını kapatarak sarıp, tencereye dizin. Tencerenin üzerine dolmaları geçinceye kadar sıcak su ekleyip, porselen bir tabak kapatın. Kısık ateşte yarım saat pişirin.

1 yorum:

  1. Merhaba canım taze taze nane kokusunu koklaya koklaya geldim..Ne güzel isim bulmuşsun öyle..
    Laz lahanasını bende çok severim Bolu'da alıştım burda pek bulamıyorum..Dediğin gibi altınada mutlaka evde ne varsa et kokuyorum lezzeti artıyor..
    Eline sağlık bir tabak sarmadan bir tabakta tatlıdan aldım..
    Ramazanın hayırlı olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil