15 Aralık 2009 Salı

ARNAVUT BÖREĞİ



Malzemeler
6 su bardağı un
2 çorba kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı sirke
tuz
alabildiği kadar su
içi için
1 kilo pırasa
3 tane yumurta
1 çorba kasesi ufalanmış beyaz peynir
ayrıca
açmak için nişasta
un
1 paket margarin
Yapılışı
Tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. Hamuru 40 bezeye ayırın. Un ve nişastayı karıştırın. Bezeleri servis tabağı büyüklüğünde açın. Aralarına eritilmiş margarin sürüp 20'şerli iki beze hazırlayın. Pırasaları ince ince doğrayıp 1 çorba kaşığı sıvıyağında kavurun. Soğuyan pırasaya 3 yumurtayı kırıp, peyniri katın. İlk 20'li hamur bezesini tepsi büyüklüğünde açıp tepsiye yerleştirin. İç malzemesini yayın. Diğer hamuruda açıp üzerine kapatın. Kare kare kesin. Kalan margarini üzerine sürün. Kızgın fırında kızarana kadar pişirin.

31 yorum:

  1. Nefis bir börek ellerine sağlık. Yanında olsam bir tepsi böreği yerdim herhalde.

    YanıtlaSil
  2. elde açılmış börek gibisi yok hemide pırasalı ımmmmmm

    YanıtlaSil
  3. İştah açıcı görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. oh...mi,s gibi...kokular buralara kadar geldi...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Canım benim çıtır çıtır ellerine sağlık.Tepsiyi alsam olurmu kocaman
    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. Harikasın canım ya,en zor yemekleri,en zor börekleri yapıyorsun bravooo....
    Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  7. Hamur işi tariflerinde tek beceremediğim arnavut böreği bir o kadarda çok severim bu böreği
    belkide tam ölçülü tarif elimde olmamasından listeme aldım canım
    nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık.Daha önce Arnavut böreğini duymuştum ama nasıl yapıldığını ve nasıl göründüğünü hiç bilmiyordum.Tarifinden anladığım kadarıyla ağızda dağılan bir tadı var.Tarifini yazdım canım,mutlaka deneyeceğim.Afiyet olsun canım size.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. fatoşcum eline sağlık.pırasayı böreğe çok yakıştırıyorum.tarifini deneyeceğim inşallah

    YanıtlaSil
  10. Eşim de göçmen olduğundan,bu böreği çok iyi yapar.Sizin tarifiniz de mükemmel.Zaten fotoğrafta ki görüntü yeter sanırım:)Emeğinize sağlık.Size afiyet olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Elde açma börek gibisi yok değil mi?Eline sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  12. nefis bir börek bende denemiştim ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  13. ben de geçenlerde yapmayı düşündüm de sonradan vazgeçtim..seninki çok güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık canım.böreğin enfes.
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. keşke ben senin yakınlarında otursam..
    misafir olsam sana
    börekler açsan bana :))
    ellerine sağlıkk..

    YanıtlaSil
  16. sağol canım iyiyim..
    okuldan ve derslerden fırsat bulamaz oldum
    akşamları şöyle bir dolanıyorum neler yapmışsınız diye ...
    ellerine sağlık
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  17. Hani derler ya:"Yeme de yanında yat." ,sanırım bu börek için denmiş:) Yarın denemeyi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık canım elde açma olunca tadına doyum olmaz.

    YanıtlaSil
  19. arnavut böreği hep yapmak istediğim lezzetlerden biridir.ellerinize sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. muhteşem görünüyorrrrr
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.
    Çayımı da aldım geldim ,galiba iki dilim yerim.:)
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık canım bu yaptıklarını tadanlar bile bence kilo alırlar harika şeyler yapıyorsun

    YanıtlaSil
  23. ÇOK ZOR OLDUĞUNU DUYDUĞUM BİR BÖREK VALLAHİ ŞİMDİ OLSA YERDİM...

    YanıtlaSil
  24. offfff ellerine sağlık.nefis bir görüntüsü var.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  25. çok güzel görünüyor bu börek,ellerine emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  26. yemede yanında yat olmuş bu börek enfes görünüyor canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  27. El açması gibisi varmı??

    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  28. ellerine sağlık arkadasım,harıka gozukuyor boreğin,yıne kılo aldım zıyaretımle,pastalar,borekler derken,tarıfler de aldım gıdıyorum,değerlendırılecek eskılerın varsa gonder,yapar gonderırım,2 bere daha yaptım,aksılık olmazsa yayınlayacagım bugun,çocuklarımın kaakları bereye dondu bu kıs yıne,2010 yılı ıstedıgın gıbı gecen bır yıl umarım,senın zıyaretcılerının ve sevdıklerının yenı yılı kutlu olsun,sevgıler

    YanıtlaSil
  29. Yaşam gülmeyi ,sevgi hak etmeyi, vefa unutmamayı, dostluk sadık kalmayı bilenler içindir.UNUTULMADIN! mutlu ve huzurlu günler dilerim.
    www.blogcu.com/metekan

    YanıtlaSil
  30. Ben yokum diye yapın börekleri yiyin aaaa bensiz olmaz..ben de sitiyorum bir dilimcik..
    Harika bir görünüm altın sarısı kızarmış hemi de...ohh ohh gel de yeme şimdi...

    Ellerine sağlık..nefis nefis...

    YanıtlaSil
  31. Nasıl zordur nasıl emek isteyen bir lezzettdir.Canım ellerinie, emeğine sağlık süper gözüküyor.

    YanıtlaSil