5 Aralık 2009 Cumartesi

KURU YUFKA TATLISI



Malzemeler
9 tane kuru yufka
1 çorba kasesi dövülmüş ceviz
kızartmak için
1 çay bardağı sıvıyağ
şerbeti için
3 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
Yapılışı
Teflon tavaya bir çay bardağı sıvıyağın üçte birini dökün. Bir tane kuru yufkanın iki yüzünü suda ıslatıp teflon tavaya koyun. İki tane daha kuru yufkayı ıslatıp üç yufkayı üst üste dizin arkalı önlü kızartın. Tepsiye alıp arasına ceviz serpin. Yufkalar bitene kadar bu işleme devam edin. Kare kare dilimleyin. Şerbeti ocağa koyun. Kaynamaya başlayınca 15 dakika daha kaynatın. Yufkaların üzerine dökün. Üzerine tepsi kapatıp şerbetin çekmesini sağlayın.

25 yorum:

  1. canım ellerine saglık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  2. annem çocukken çok yapardı bu tatlıdan fatoşcum.ellerine sağlık.iyi hafatasonları

    YanıtlaSil
  3. bu tatlıyı teyzmden örenmiştim çok seviyorum ama ben tavada degil fırında kızartıyordum bu farklıymış ellerine saglık canım .özellikle ramazanda kalan yufkaları degerlendirmede birebir oluyor.

    YanıtlaSil
  4. çok degişik canım. ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. TEŞEKKÜR EDERİM TAZE NANECİM.DAHA TAM KULLANAMIYORUM BLOĞU.KUMANDA PANELİM YOK.ONUN İÇİN İZLEYİCİLERİ DZENLEYEMİYORUM HALLEDENE KADAR TAKİP LİSTEME ALIYORUM SAĞLICAKLA...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba arkadaşım, gecmiş bayramını kutluyor sağlıklı ve huzurlu günler diliyorum.Tarifini ilk kez okudum diğerleri gibi buda takibimde.Güzel bir hafta sonu dileği ile sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. hmm orijinal bir tatlı olmuş:)ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. İlginç bir tatlı olmuş, eminim tadı çok güzeldir, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Mükemmel bir tarif.Paylaşım için teşekkür ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. canım ellerine saglık annemde yapar bu tatlıdan güzel dileklerin içinde teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  11. Her zamanki gibi çok güzel olmuş canım.
    Ellerine sağlık

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  12. Hımm..
    Bu tatlı nede ilginç görünüyor..Ne şanslıyım ki artık burda köy yufkası bulabiliyorum..
    Yoksa habire memlketten isterdim:)))
    Fatoş'cum o cihaz kolye gibi asılı..Cep teli gibi perşembe sabahı takıldı..Pazartesi çıkarılacak..Çarpıntı olunca kaydedecek..Arada sıkışma oluyor ama çarpıntı olmadı takıldığından beri..Sonucu yazarım yine sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. cok degisik bir tatli ,ben hafif citir tatlilari seviyorum tam benlik olmus eline saglik arkadasim
    huzurlu güzel bir hafta sonu dilerim

    YanıtlaSil
  14. canım hamarat arkadaşım kuru yufkadan
    bile tatlı yapmışsın eminim harikadır
    ellerine sağlık mutlu haftalar öpüyorum...

    YanıtlaSil
  15. yufka tatlısını görünce çocukluğuma kdar gittim.Bilhassa ramazanda annecim bize yapardı.ellrinize sağlık arkadaşım.Biz şerbetin içine yarım su bardağı kadar dut pekmezi koyarız.Adıda pekmez baklavası deriz.sade şerbettenden yaparız.
    hımmmmmmmmmm

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK
    ÇOK DEĞİŞİK GELDİ DAHA ÖNCE HİÇ DUYMAMIŞTIM. İLGİNÇ BİR FİKİR.
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  17. Canım bizde yaparız bu tatlıdan.En sevdiğim tatlı diyebilirim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. tatlı sever kocişkom için harika bir tatlıya benziyor en kısa zamanda denicem ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. hastalıklardan dolayı ziyarete gelemiyordum arkadaşım kusurama bakma çok değişik bir lezzet eline sağlık

    YanıtlaSil
  20. nASIL DEĞİŞİK BİR TARİF BÖYLE,HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM,ELLERİNE SAĞLIK....

    YanıtlaSil
  21. Harika görünüyor,daha önce hiç duymamıştım.Denemeye değer bence.Sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. sanada iyi hafta sonları canım..gene şahane şeyler yapmışsın ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  24. harika olmuş bu tatlı..:)) biz ıslama yaparız kuru yufka ile aslında ıslama değil banduma deriz kastamonuluyum malumm:)) ama ttalıda çok güzel olur bu şahane fikre teşekkürü borç bilrimm

    YanıtlaSil
  25. canim ne guzel bir fikir ellerine saglik...

    YanıtlaSil