3 Aralık 2009 Perşembe

MUŞMULA MARMELATI



Malzemeler
5 kilo muşmula
yarım kilo toz şeker
Yapılışı
İyice yumuşamış muşmulaları yıkayıp dip kısımlarını elinizle çıkarın.



Süzgeç üzerinden iyice ezerek geçirin. Ara ara çok az su ekleyin süzgeçten kolay geçer. Tencereye koyun.




Toz şekeri ekleyin. Devamlı karıştırarak 1 saat pişirin. Sürekli karıştırmaya özen gösterin dibi çok çabuk tutuyor. Sıcak kavanozlara sıcak marmelatı hemen doldurup kapağını kapatıp ters çevirin. İsterseniz marmelatı sulandırıp içebilirsiniz.

33 yorum:

  1. marmelat sevmem ama güzel görünüyor ellerine saglık cnm

    YanıtlaSil
  2. Nanem,Trabzon'da 3-4 gün içersinde sanırım 5-6 kg yedim..En çok sevdiğim meyvelerin başında gelir canım..Bir de sarı hurma..)))Muşmulanın marmelatını hiç yapmadık ve yemedim de..Ne kadar nefis görünüyor tatlım..Ellerinize sağlık..Güzel günlerde mutlulukla yiyin mis kokulummmm..Kocaman öpüyorum seni..Bu arada nasılsın?Keyfin ve sağlığın nasıl canım?


    Sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  3. Bu lezzeti ilk defa sizde gördüm.Denemeye değer çünkü muşmulanın kendi başına lezzeti bile çok hoş ki şekerle birleşince ayrı bir lezzet ortaya çıkmıştır.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  4. Muşmulanın marmelatını ben ilk kez duydum, çok değişik..Hem şekeri de azmış, tam benlik.. Muşmula bulursam mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  5. Marmelat güzelgörünüyor...Muşmula insanın dilinde burukluk bırakıyor ama marmelatını hiç yemedim...
    Sevgiler sana kocaman....

    YanıtlaSil
  6. Canim afiyet olsun musmulayi bu kis ablamin sayesinde bayagi tükettik recelini hic yemedim ellerine saglik sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor..

    meyve olarak tüketemiyorum ama bu hali daha güzel..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Marmelat olsunda neyli olursa olsun. Ekmeğin üzerine sürüp sürüp yiceksin. Açıkçası muşmula marmelatı hiç yemedim ama ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  9. buralarda töngel deriz bu güzele:-)marmelatı olduğunu bilmiyordum canım,çok severim meyvesini.ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. hiç tatmadım ama çok sevrim ben kesin marmelatıda güzeldir

    YanıtlaSil
  11. güzel muşmula bulursam yapacağım inşallah tarifini.ellerine sağlık.çok lezzetlidir eminim.sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Marmelat değilde meyva olarak yemek istiyorum ben :)
    eskiden bahçemizde vardı ne güzel yerdik ellerine sağlık canım sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. helall yaa... tatlim, senin yapmadigin is kalmadi.. :) her defasinda degisik seylerle cikiyorsun.. zevkle takipteyim.. sevgiler medinem

    YanıtlaSil
  15. Pazar günü kızarmış bir ekmeğin üstüne nefis olur
    Ellerine sağlık canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  16. hiç tatmadım ama çok duydum eminim görüntüsü kadar tadıda güzeldir. sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. Daima,ilginç ve yeni tariflere yer veriyorsunuz.Kutlarım sizi.Emeğinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. MAŞALLAHIN VAR NANE HERZAMANKİ GİBİ ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  19. Aslında ne güzel şeydir muşmula ama ne kadar az alır yeriz değil mi?

    YanıtlaSil
  20. Muşmulanın marmeladının yapıldığını hiç duymamıştım.Tadındaki bıurukluk marmelatta da hissediliyor mu?
    Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık canım.ev yapımı herşey çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  22. DEĞİŞİK BİR TARİF ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  23. muşmulayı fazla tanımayan biri olarak çok merak ettim tadını. elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  24. kalpler imanla, gönüller huzurla dolsun. mutluluklar hepimizin olsun. ne kurulan bağlar bozulsun, nede dostlar unutulsun. hayırlı cumalar dilerim ...
    ........ , . - . - , _ , .........
    ......... ) ` - . .> ' `( .........
    ........ / . . . .`\ . . \ ........
    ........ |. . . . . |. . .| .......
    ......... \ . . . ./ . ./ .........
    ........... `=(\ /.=` .............
    ............. `-;`.-' .............
    ............... `)| ... , .........
    ................ || _.-'| .........
    ............. ,_|| \_,/ ...........
    ....... , ..... \|| .' ............
    ....... |\ |\ ,. ||/ ..............
    .... ,..\` | /|.,|Y\, .............
    ..... '-...'-._..\||/ .............
    ......... >_.-`Y| .................
    .............. ,_|| ...............
    ................ \|| ..............
    ................. || ..............
    ....HAZIRLAYAN || ..............
    .........METE |/ KAN........
    www.blogcu.com/metekan

    YanıtlaSil
  25. merhabalar,ellerine sağlık arkadaşım,hiç yemedim bunu eminim güzeldir,sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  26. Muşmula bayılırım.Birde kabız olmasam herzaman yerim.Marmelatını hiç yemedim.Mutlaka güzeldir.Ellerine sağlık.Sevgilerrr...

    YanıtlaSil
  27. Damat tadım Gülcüm çok teşekkür ederim. Ayrıca sana uğradım. Çok sağol.

    YanıtlaSil
  28. Bizim kendi bahçemizden topladığımız muşmula çok tatlıydı, biz yinede biraz daha toz şeker ekledik.
    Muşmulada mermalatında hiç buruk bir tat yok. Çok lezzetli bir tadı var.

    YanıtlaSil
  29. Canım bu harika olur cidden kuşburnu marmeladını anımsattı bana tadının benzediğini düşünüyorum nedense..:)

    ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  30. canım arkadaşım yorumda annenizin güllaç istedigini yazmışdınız yaptınızmı yakın olsaydı bir tabak gönderirdim annenize hürmetler.bizim memlekettdede muşmula var hiç aklımıza gelipde yapmadık güzel fikir denicem ellerine saglık süpersin canım www.safiyece.blogcu.com

    YanıtlaSil
  31. arkadaşım ellerine sağlık hiç duymadım muşmula marmelatını yemedim de değişik tadlar için teşekür ederim denicem mutlaka sevgiler canım

    YanıtlaSil
  32. yuruyen tirtil18 Kasım 2011 08:26

    Ben ordu fatsa dan.bizde buna tongel deniyo.yeni dunyaya musmula deniyo.ve bu tarifi biz cok yapariz.yogurtla mukemmel ikili oluyo.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  33. yuruyen tirtil, ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için. Evet genelde döngel deniyor biliyorum. Biz de malta eriğine yeni dünya diyoruz, her yörede isimler farklı olabiliyor tabiki.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil