27 Aralık 2009 Pazar

MANDALİNA REÇELİ



Malzemeler
1 kilo toz şeker
1 kilo mandalina
2 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
Yapılışı
Toz şekerle 2 su bardağı suyu koyu şerbet kıvamında kaynatın. Mandalinaların kabuklarını soyup kaynar şerbete atıp 10 dakika daha kaynatıp ocağın altını kapatın. Bir gece bekletin. Mandalinaların suyunu verip şerbeti içerisine çeksin diye. Ertesi gün ocakta reçel kıvam alıncaya kadar pişirin. Ocaktan almaya yakın 1-2 damla limon suyu ekleyin.
Mandalinalar çekirdeklenmeden reçeli yapmak daha iyi olur.

31 yorum:

  1. Canım ilk defa gördüm ellerine sağ
    lık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. ilk kez görüyorum yenilikte sınır yok bir kez daha anladım ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık valla hayranım senin bu yaptıklarına izlemesi bile keyifli :)

    YanıtlaSil
  4. canım arkadaşların dediği gibi bende hiç yapmadım biz hanımlar yeniliklere acığız çokda güzel olmuş ellerine sağlık ..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Gerçekten biz hanımlar ağız tadı konusunda yeniliğe çok açığız. Bir keki bile kaç kişinin el lezzetinden yiyoruz, şengülcüm.

    YanıtlaSil
  6. reçellere bayılırım...bunu hiç denemedim..ama harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. çok ilginç ama bir o kadar lezzetinden emin olduğum bir tarif:)ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Canım mutlaka denicem.Ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ben de ilk kez duyuyorum. Nefis kokulu bir meyve olduğuna göre reçeli de güzel olacaktır. Denemeye değer.

    YanıtlaSil
  10. Değişik reçelleri yapmayı denemeyi çok severim.İlk defa mandalina reçelini görüyorum.Elinize sağlık.Sevgiler.Mine

    YanıtlaSil
  11. Mandalinaları bütün bütün görünce şaşırdım.Çok güzel olmuş,iyi fikir.Ellerine sağlık.Bir ara denemek isterim. Sevgilerrrrrr.

    YanıtlaSil
  12. fatoşcum kesinlikle değişik bir reçel.ben severim çünkü portakalıda seviyorum.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. portakal reçeline alışkınım ama mandalina çok ilginç geldi ilk defa görüyorum .ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ellerine saglık bol bol yapıp yazında mandalina yiyeceksin iyi fikir

    YanıtlaSil
  15. ilk defa görüyorum bu bayanlarında yapmayacağı yok haaa:))) ellerine sağlık keşke tatma imkanım olsaydı...

    YanıtlaSil
  16. Hiç yemediğim ve denemediğim bir reçel lakın tadınıda merak etmıyor değilim.
    Ellerıne sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Canım bugün ilkdefa havuç reçeli denedimö bunuda deneyeceğim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  18. ellerinize saglık.bizim buralarda izmirde çeşme taraflarında ufak mandalinalar secilerek.aynen kabuklu portakal reçeli gibi yani kabuklarını hafif rendelenerek yapılıyor çok hoş kokulu oluyor.

    YanıtlaSil
  19. Görünüşü muhteşem!Ne yalan söyliyim him tatmadım:)

    YanıtlaSil
  20. İlk defa duydum, ama görünüş çok güzel. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. canım çok güzel olmuş mandalina reçeli ellerine sağlık canım:)
    çok sağol yeni yıl sizlerede bereket sağlık huzur ailene başarı getirsin inşallah :)canım kardeşim sık sık giremiyorum yeni gördüm hemen ziyaret ettim mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  22. bende ilk kez görüyorum mandalina reçelini eminim ki harikadır.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Canım tadı nasıldı merak ettim ..:)

    Kabukları kalın kalmıyor mu...

    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. canım ellerine sağlık senden çok şey öğreniyorum tşk.

    YanıtlaSil
  25. ellerine sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  26. enteresan olmuş bu yahu. Kesin güzeldir tahminim.Siz de süper bi beceri var :)))

    YanıtlaSil
  27. ellerine sağlık canım hiç yemedim sayende birşey daha öğrenmiş oldum sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  28. merhaba arkadaşım valla harikasın hiç yemedim herhalde siz yaptığınıza göre harikadır beni bu sayfada ağırladığınız için teşekkür ederim yeni yılda gönlünüzden geçenlerin olmasını dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Sonunda kolay ve pratik bir tarif buldum teşekkürler...

    YanıtlaSil
  30. umarım bizim ufaklığa biraz reçel yedirebilirim, denemeye değer

    YanıtlaSil