18 Mart 2009 Çarşamba

BALKABAKLI BÖREK



Malzemeler
Hamuru için
500 gr un
1 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar ılık su
içi için
yarım kilo rendelenmiş kabak
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı
Un,su ve tuz ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. 10 parçaya ayırın. Nemli bir bez altında 20 dakika dinlendirin. Hamurları oklava yardımıyla açabildiğiniz kadar ince açın. Yağlanmış tepsiye yayın. Üzerine kabak,şeker ve sıvıyağ gezdirin. Hamurlar ve iç malzeme bitinceye kadar bu işleme devam edin. En üzerine kalan hamuru açıp kenarlarına doğru kapatın. Kalan sıvıyağı üzerine döküp kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

49 yorum:

  1. hmmm - tam öglen vakti, karnim acikti! Hele bu böregi simdi göndümya... bayilirimmmm, annem balkabakli kol böregi yapar...
    Ellerine saglik, harika görünüyor... öpüldün ;)

    YanıtlaSil
  2. balkabaklı börek nefis görünüyor..ellerine saglık canım..bende tatlısı sende böregi:)))sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. tamda açıkmışken muhteşem görünüyor. ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  5. hiç denemedim ama görünce bir canımçekti ...sevgiyle kal ..

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım hiç denemediğim hatta yemediğim bir tarif ama görünce sanki canım çekti ilk fırstta denicem inş.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Açma hamurla kabaklı börek! İnsan daha ne ister yahu:)
    Nefis ötesi görünüyor,ellerine sağlık canım..

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Ben yokken neler neler yapmışsın gene. Ellerine sağlık hepside birbirinden harika. Bal kabağının çorbasını denemiştim bende ama hiç beğenmedik. Böreği eminim güzeldir. Hele hamuru elde açılmışsa. Tekrar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Rahmetli babaannem de bu kabakli böreklerden yapardi ve ben cok severdim. Harika görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.
    KIZILCIKSURUBU

    YanıtlaSil
  11. süpermiş Naneciğim.çok güzel görünüyor.böreğini bilmiyordum.ellerine sağlık.annem burmalı tatlısına koyar kabak, ballı ya da balsız tüketilir.o da çok güzel oluyor.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor canım eline sağlık ...Çok sevdiğim bir börek çeşitidir ama hiç denemedim.Yazdığın tariften denemeyi düşünüyorum.Teşekkürler
    Sevgiler
    ŞANSLI

    YanıtlaSil
  13. nefis gözüküyo insan hiç yakıştıramıyo börek şeklinde kabak ma denemek lazım .sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ay bende çok severim balkabaklı börekkkkkkkkkkkk eline sağlık

    YanıtlaSil
  15. Çanakkale Savaşlar'ında savaşıp, bir kolu ile bir ayağını kaybeden Fransız Generali Bridges, yurduna döndükten sonra anlattığı bir savaş hatırasında şöyle diyor:
    devamını okursun..

    YanıtlaSil
  16. hiç yapmadım değişik ve güzel
    ellerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  17. ben de hiç denemedim ama çok güzel görünüyor canım...eline sağlık.sevgiler ve güzel günler arkadaşıma..

    YanıtlaSil
  18. off ya yemede yaninda yat ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  19. hiç denemedim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık.süper görünüyor..

    YanıtlaSil
  21. nanem nefis nefissss görünüyor,
    ellerine kollarına sağlık
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  22. HIMM BU SIRA HEP BU BÖREK YAPILIYOR TADI NASIL ARKADAŞIM HİÇ YEMEDİM ACAYİP MERAK ETTİM BAK ŞİMDİ
    HABER VER BANA OLURMU TADI NASIL
    ELLERİNE SAGLIK SEVGİLER
    SEVİL

    YanıtlaSil
  23. böregini yemedim ama pide ve tatlı çeşitlerine bayılırım ellerine salık.görüntü harika

    YanıtlaSil
  24. Tesekürler.
    Kabakli böregi annanem yapardi sekerli sekerli bayilirdik yemeye.
    Sizinkide harika görünüyor.
    Ellerinize saglik.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. Enfes görünüyor börek,hem de el açması..
    Asla hayır diyemem:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  26. Görüntüsü harika,tadi zaten nefis olmustur eline saglik
    sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  27. öncelikle tüm şehitlerimizin ruhu şad olsun.bu özel günler onların fedakarlıklarını,vatan için yaptıklarını bir kere daha hatırlatıyor bize...

    ellerine sağlık canım,kayınvalidem de yaparmış balkabaklı börek ama daha yiyemedim çok merak ediyorum açıkçası iyi ki tarifini vermişsin kendim yaparım artık.

    sevgileeer...

    YanıtlaSil
  28. slm canım,hiç denemedim ama lezzeti mutlaka çok güzeldir.ellerine sağlık.kekcafe

    YanıtlaSil
  29. eline sağlık canım şahane bir börek ben hiç yapmadım ama tarifi aldım pratik de mutlaka denemek istiyorum daha önce bir benzerini burada yaşayan buharalı bir arkadaşımın evinde yemiştim lezzetliydi eminim buda nefistir teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
  30. çok güzel görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  31. sEVGİLİ LEZZET, BU BÖREK BİZİM YÖREMİZİN BÖREĞİDİR.MEMLEKETİNZ NERESİAYNI ZAMANDA ÇOK SEVDİĞİMBÖREKLERDEN BİR TANESİDİR ELLERİNİZE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  32. BEN BUNAA BAYILIRIMMMMMM NANEMM BU BANA YAPILIRMII ELLERİNE SAĞLIK NE OLURR BİR DİLİMİNİ KARGO YAP DİYECEM AMA MUHAKKAK KALMAMIŞTIR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  33. Aaa balkabaklı böreği komşumuz yapmıştı geçen gün,çok beğenmiştik.Tarifini isteyecektik.Şaşırdım karşıma çıkınca,sevindim.Teşekkürler paylaşımınız için..

    YanıtlaSil
  34. Offf nasılda güzel gözüküyor. Bu saatte canım çekti valla..

    YanıtlaSil
  35. BALKABAKLI BÖREĞİ BALKABAKLI GÖZLEMİYİ ÇOK AMA ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  36. ilginç geldi .bana ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  37. Çok değişik ve ilginç geldi, resim de süper afiyetler olsun sevgilerle:)

    YanıtlaSil
  38. canım duygulu şiirin için çok teşekkür ederim.bu börek gerçekten harika görünüyor.tadını çoookkkmerak ettim ellerine sağlık.böyle değişikliklere bayılırım ben.ve denicemide işaretledim:))sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  39. Tek kelime ile harika gorunuyor. Ben bal kebabgini cok degil bundan 5 sene once yemezdim. Birgun annem, elde acilmis yufka ile sac uzerinde balkabagi boregi yapmisti ve o gunden beri cok severim. COk guzel gorunuyor. Ellerinize saglik. Bu arada cop kebabi tarifi bakiyorum ama bulamadim bir turlu:)

    YanıtlaSil
  40. bal kabağına börekte hiç denemedim.nefis görünüyor.pastada harika,eminim börektede çok lezizdir.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  41. Ne güzel incecik bir hamur açmışsın. Ah ben de becersem bu işi...

    YanıtlaSil
  42. eline sağlık canım enfes görünüyor .. afiyet şeker olsun

    sevgiler öptüüm

    YanıtlaSil
  43. Balkabağını çok severim, böreğini de çok duydum ama tatma fırsatım olmadı. Nefis görünüyor, el açması daha bir lezzetli olmuştur, ellerine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  44. Hiç yemedim balkabaklı börek ama eminim harikadır!Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  45. Taze nanecim byılırım balkabaklı el açması böreğe.Göçmen komşumuz vardı o yapardı.Hala doya doya yemiş değilim ve şu ara diyetteyimm:))Canım çok çekti valla .Diyetten çıkınca yaza yapsamda yesem:))

    YanıtlaSil
  46. Balkabağının sadece tatlısını bilirdim taki begüme çorbasınıda yapabileceğimi öğrenene kadar :) Bu tarifte denenmeli,ellerine sağlık, bu arada sitemi ziyarete gelmişsin yine beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  47. hiç yemediğim değişik bir börek çeşidi en kısa zamanda denemek kaydıyla ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  48. Bu böreğin tadı müthiş oluyor,resimden de anlaşılıyor harika olmuş,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  49. Ya bu bizim göçmenlerin ''macırların'' yaptığı annemin değişiyle ''kabak bidesi'' alt üst iki yufkadan yapılır ve ocakta su böreği gibi pişirilir.Ben hiç yiyemedim ama kızım annemin bu kabak bidesine bayılır.Teşekkürler TAZE NANE :)

    YanıtlaSil