19 Mart 2009 Perşembe

İŞKEMBE ÇORBASI



Malzemeler
1 kilo kuzu işkembe
2 yemek kaşığ un
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 çay kaşığı tuz
8-10 bardak su
ayrıca
sarımsak
sirke
tozbiber
sıvıyağ
Yapılışı
İşkembeyi yıkayıp, bir avuç tuzla tuzlayıp iç içe geçirip 1-2 saat böyle bırakın. Sonra bıçakla iyice kazıyıp bol su ile yıkayın. 8-10 bardak su ile düdüklü tencerede iyice haşlayın. Soğuyunca işkembeyi ince ince kıyın. Bir tencerede yağ ile unu hafif pembeleşene kadar kavurun. Kıyılmış işkembe ve haşlama suyunu koyup 2-3 taşım daha kaynatın. Üzerine kırmızı biberli yağ gezdirin. Sarımsaklı sirke ile servis yapın.

33 yorum:

  1. Canım eline sağlık ben pek sevmem ama eşim bayılır sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık.şimdi canım çekti annem yapsada yesem walla.sevgiyle kall

    YanıtlaSil
  3. Kokusu buraya kadar geldi.Ellerine sağlık hayatım.

    YanıtlaSil
  4. en sevdigim corbadir.maalesef buradaki iskembeler cok iyi olmadigi icin yapamiyoruz .en ozledigim corbalardan ellerine saglik. selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. misler gibi koktu tazenanem.
    elceğizlerine sağlık hayatım..
    olsada sıcacık içsem şimdi..

    YanıtlaSil
  6. Munu canım ellerine sağlık ne güzel pişirmişsin çorbayı,sıcak sıcak aldım biriki kaşık.Hımmmmmm

    YanıtlaSil
  7. Hayatimda bu zamana kadar hic iskembe yemedim ama ailem cok sever. Sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  8. GERÇEĞİNİ YAPMADIĞIM İÇİN EŞİMİN HAZIRI İLE YETİNMEK ZORUNDA KALDIĞI BİR ÇORBADIR KENDİSİ. ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK.
    SEVGİYLE KAL...

    YanıtlaSil
  9. selam arkadasım ellerıne sağlık bayılırım işkembeye benim yerimede bir kase içersin afiyet olsun canım...

    YanıtlaSil
  10. ellerine salık canım bizde ben hariç her kez bayılır.burda bulamadıgımız için eşim onun özlemiyle yanıyor.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlıkm arkadaşım ama ne yazikk, ne ben nede eşim ağzımıza sürüyoruz...
    Yoksa eminim tarifini denerdim..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım eşim nefret eder oyüzden ben de hasret kaldım senede bir de olsa babacım yaparsa yerim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. HIM BU SOGUK KIŞ GUNUDE NE GUZEL GİDER ELLERİNE SAGLIK...

    YanıtlaSil
  14. ellerinize saglik kardesim ve babam cok sever. cok da guzel gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  15. benim herif bayılıyor ama ben elimi bile sürmem. Neyseki yakınımızda paçacı var oradan otlanıyor. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. kimse tutmasın beni en sevdiğim çorbalardan biridir işkembe ohh harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  17. ellerıne saglık canım.esımın en sevdıgı corba.ve ben hep hazırını yapıyodum dıye kusuyodu bana.sımdı senden faydalanıp bu corbayı yaparım artık.çok makbule gectı.o demekse (makbule) :))

    YanıtlaSil
  18. eline sağlık.ben bayılırım işkembe çorbasına....sevgiler

    YanıtlaSil
  19. İşkembe çorbasını genelde annem yapar ben de afiyetle yerim.Hiç evde yapmadım denemeli mi acaba?Ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  20. işkembe çorbası nefis olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık. ben çok severim işkembe çorbasını... harika görünüyor
    sevgiler cnmm

    YanıtlaSil
  22. ben baylırım.çocuklar sevmeyence bizde yemez olduk.aklıma geldi ama yapayım da biz yeriz.

    YanıtlaSil
  23. cnmm seviyorum diyemiyeceğim ağzıma sürmem ama babam çoook sever seninde ellerine sağlık sevgiler gülüm...

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık canım oldukça çok sevdiğim bir çorbadır çok lezzetli görünüyor hayırlı akşamlar

    YanıtlaSil
  25. Ben hayatta yemem ama annem bayılır.Erdekte gece 12 de çorba içmeye gittiğimizi biliyorum sırf bu yüzden

    YanıtlaSil
  26. elinize sağlık çok güzel gözüküyor
    haşlama suyuna bir baş soğan ve sarımsak koyarsanız kabukları ile daha lazzet katarsınız suyuna sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  27. ben çok severim bu çorbayı ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  28. kendilerine bayılırım.acayip derecede canım istedi.ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  29. Himmmm, yoruma nerden baslamali. Once cicekli, canli, boylesine sik bir tabakta sundugunuz icin gercekten istah kabartici:) Sonra carbanin kendi goruntusu basli basina davetkar:) Ellerine saglik .
    Gurbet kusu

    YanıtlaSil
  30. eline sağlık...rejimdeyim ama ilk fırsatta işkembe çorbası yapacağım...offf canım istedi, sabah sabah

    YanıtlaSil
  31. canım ellerıne sağlı şifa olsun arkadasım...

    YanıtlaSil
  32. oh ohh ohh işkembe ne güzel ööle:)

    YanıtlaSil
  33. Ben işkembeyi çok severim. canım çekti. teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil