15 Mart 2009 Pazar

TEREYAĞ YAPIMI



Malzemeler
5 kilo yoğurdun üzerinde birikmiş kaymağı
1 bardak su
Yapılışı
Evde yapılmış 5 kilo köy sütünden yoğurtun kaymağını alıp kavanoza koyun. Üzerine 1 bardak su koyup kavanozun kapağını kapatıp iyice çalkalamaya başlayın. Pütürleşip yağ kıvamına gelinceye kadar kavanozu iyice çalkalayın. Kıvam alınca kavanozun içindekini bir kaba boşaltın. Yağı kaşıkla sudan ayırıp başka bir kaba alın. Yağı suyun altında bir iki defa yıkayın. Tereyağ kullanılmaya hazırdır.

29 yorum:

  1. Ellerinize sağlık .Bize de eşimin memlektinden yoğurt gelir. Tabiii üzerinde 3 santim kaymak olur bazen ben de onu teryağ yaparım. size bir püf noktası veriyim yaydığınız kaba ya da kavonoza koyulan su çok soğuk olursa işiniz kolaylaşır aksi taktirde ılık suda yağ erir bir araya toplamak zor olur. İkinci püf noktası ise yaymak için kırılmayan bir malzeme kullanırsanız içine 2 - 3 adet buz atarsanız yağ kendiliğinden en üstte topak oluşturuyor. Afiyet Olsun. Aslında biraz fazla oldu ama 3. bir önerimde o kaymağı hiç tereyağ yapmadan rulo şeklinde bir kaba alın ve üzerine kavrulmuş susam serpip afiyetle yiyin :)

    YanıtlaSil
  2. sanırım en katkısız ve en lezzetliside budur tereyağının ellerine sağlık bende deniycem sevgiler

    YanıtlaSil
  3. bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum herhalde bayağı çalkalamak lazım

    YanıtlaSil
  4. cok guzel bir yontem
    nefis mis kokulu katkisiz tereyag olmus.
    ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  5. oy oyy... oyle bir anlatmissin ki hemen kosup yapasim geldi :))) tskler canim.. medinem

    YanıtlaSil
  6. bu kadar kolaymııııı...kavanozun sallarken kolların kopmuyordur umarım:)

    YanıtlaSil
  7. harikasın ,çok güzel ve lezzetli olmuştur.Tertemiz ve güvenli,katkısız bir yağ.Afiyet olsun.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. en güzeli bu olsa gerek el yapımı tereyağ bende zamanında çok yaptım bu tereyağdan yalnız ben yayıkda yapmıştım çok lezzetli olurlardı size afiyet olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Eğer kolum yorulmazsa bu hafta sütçü geldiğinde deniycem:)
    Ellerine,emeğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. MAŞALLAHIN VAR NAE BU KADAR KOLAY YAPILDIĞINI BİLMİYORDUM SAOLASIN TARİFİN İÇİN CANIM YENİ BİRŞEY DAHA ÖĞRENMİŞ OLDUK...

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık arkadaşım evde kendi elinle yapınca yemesi de daha bir lezzetli olur değilmi?
    afiyetle yiyin bereketli olsun canım sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Çok sağlıklı bir tereyağı,bende ilk kızıma yapardım yeni hevesle...Kahvaltısında mutlaka yedirirdm,sonra işler çoğalınca diğer 2 çocuğuma yapmadım...Ben blendırda çevirirdim daha rahat olurdu....Ama seninkide çok güzel bir paylaşım canım,İyi geceler.

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık annem de yapar böyle ama ben hiç beceremem

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık arkadaşım ben de yapıyorum ev de yapılanın tadı başka oluyo.sevgiler.kabul edersen mimledim seni bloğuma bakarmısın

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım çocukken annemin bize sallattığı kavonazlar geldi harika bir tattı benim için nostalji oldu.muhakkak yapacağım ellerine sağlık canm sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Üzerine reçel sürüp ne güzel yenir bu tereyağlı ekmek. Ellerine emeğine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  17. canım arkadaşım nefis olmuş, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, tam organik:))güzel bir hafta dilerim

    YanıtlaSil
  18. ev yapımı gibisi varmı.miss gibi,tertemiz,katkısız.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  19. Harika görünüyor da nereden bulacağım köy sütünü? Ağzım sulandı görüntü karşısında, nasıl da lezzetlidir şimdi, afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  20. ne guzel ya Taze Nane'cim nerden buluyosun bu guzel puf noktalarini.tereyagin yapimina kadar da biliyosun.wallahi bravo.

    YanıtlaSil
  21. canım bende bunu blendırla ve buzla yapıyorum.ev yapımı tereyağ mis gibi oluyor.ellerine sağlık.sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. missss gibi ev tereyağı.Naneciğim ellerine sağlık.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. ah keşke güvenilir köy sütü bulsak da yapsak.eline sağlık,
    sevgileeer...

    YanıtlaSil
  24. ne kolay ve ne sağlıklı bir yöntem...eline sağlık...

    YanıtlaSil
  25. tarif arıyorken denk geldim anlatımı çok kolay geldi bana yazınızın deneyecegim kolay gelsin buarada sizi kendime ekledim takiptesiniz yani:)banada beklerim iğneple ipliğimle geldim bende

    YanıtlaSil
  26. Tarifinizi dendim şahane oldu. Bundan böyle sayenizde tereyağ masrafından da kurtulduk. Ellerinize gönlünüze sağlık

    YanıtlaSil
  27. yaa allah aşkına ne eziyet ediyorsunuz kendinize:) ineklere ot yediren yok kisaman yiyor hepsi dolaısıyle süt ürünleri artık faydali değil:) eiyet etmeyin kendinize yağ yapmak için:))

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlar köy sütü falan filan hikay.Alalhınızı severseniz kafanızı biraz çalıştırın eziyet etmeyin kendinize.inekler eskiden ot yerdi.her ottasn yedikleri için sütleri şifa idi.şimdi kim ot veriyo.hepsi sap saman yiyor:)) illa yağ yapacaksanız kaymak alıp elinizle yoğurun.yada pastorize bir yğ alın markettte.tencerede kayntmaylada ppastorize olmuyo mikrop dolu hep:)

    YanıtlaSil
  29. Merak etmeyin yorumlarınızı tek tek okuyup onaylıcam.
    Hakeret içermeyen yazılar yoksa onaylarım.
    Ama biz şilede oturuyoruz, burada inekler ormanda geziyor. Akşamları bile sahipleri dama almıyorlar inekleri otlasınlar diye. Şu an evimizin önünden inekler geçiyor ve ot yiyorlar. Yağmurlardan sonra buralar taze ot doldu. Damda inek bakılırsa eğer buradada kimse inek beslemez o zaman masraflı oluyor diye. Ama merak etmeyin burda inekler ot yiyor. Kışın inekleri dama alıyorlar o zamanda saman yiyorlar veya kendi bahçelerindeki, komşularının bahçelerindeki otu tırpanla kesip kurutup hayvanlarına veriyorlar. Damda inek besleyenler de var, ineğine suni ot verenlerde var. Ama bu kadar yorum yazmaya gerekli bir konu görmüyorum 4 yorum yazmışsınız.
    Umarım aydınlanmışsınızdır.
    En azından marketlerdeki yoğurtlarda süt tozu var, bizim yaptığımız yoğurtta süt tozu yok.Hayvanlar dışarlarda, ormanda ot yediği için gerçek organik süt bulabiliyoruz. Bu da uzun sürmücek ama artık belediye inekleri serbest bıraktırmıyor yakında dama alıcaklar ineklerini ve buda insanların yem masrafı yüzünden ineklerini satmasına sebep vericek.

    YanıtlaSil