20 Mart 2009 Cuma

SUSAMLI ÇÖREK



Malzemeler
Hamuru için
3 su bardağı un
1 paket toz kuru maya
1 yemek kaşığı tozşeker
1 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar ılık su
için için
1 su bardağı susam
1 çay bardağı dövülmüş fındık
1 çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı
Hamuru için tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayıp 20 dakika bekletin. İçini hazırlamak için susamı teflon tavada hiç yağ eklemeden sürekli karıştırarak rengi dönünceye kadar kavurup soğutun. Soğuyan susamı robotta çevirin. İçerisine sıvıyağ ve fındıkları katın.



Hamuru ikiye bölün. Unlayarak oklava ile 1 cm kalınlığında açın. İç malzemeden üzerine bolca sürün.




Hamuru elinizle çeke çeke inceltip rulo yapın. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin. Diğer hamurada aynı işlemi uygulayın. 10 dakika dinlendirin. Kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırından çıkardıktan sonra çöreklerin daha yumuşak olmasını istiyorsanız üzerine biraz margarin sürüp nemli bir bez örtüp 15-20 dakika bekletin.



45 yorum:

  1. mükemmel görünüyo ellerine salık canım ben buna bayılırım bi parça alabilirmiyim? :)))

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık,afiyet olsun,akşama bunu yapıcam,sağol.

    YanıtlaSil
  3. canim bu tarifi hemen kayit ediyorum mutlaka deniycem enfes görünüyor ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

    YanıtlaSil
  4. Çöreğin içine kavrulmuş susam koymak süper bir fikir. Ben tam bir susam tutkunuyum. Susam herşeye lezzet katıyor bence.
    Ellerine sağlık canım, süper olmuş çörekler:).
    Sevgiler, öpücükler...
    aslı

    YanıtlaSil
  5. HARİKA GÖRÜNÜYOR YARINDA MİSAFİRİM VAR TAMDA...İYİ OLDU ALDIM SAĞOL CANIM..

    YanıtlaSil
  6. canım muhteşem olmuş. çok severimmmm susamlı çöreği... ellerine sağlık. hayırlı cumalar
    iyi haftasonları

    YanıtlaSil
  7. Süper olmuş canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Harika gorunuyor canim ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık arkadaşım süper güzel bir görüntüsü var.sevgiler

    YanıtlaSil
  10. görüntüsü haşhaşlıya benziyo ve içim gitti=)
    ellerine sağlık canım.
    hayırlı haftasonları..

    YanıtlaSil
  11. canım harika görünüyor..ellerine sağlık....

    bizim evde en çok eşim sever böyle hamurişlerini...

    öptüm canım..nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  12. oh ellerine sağlık süper görünüyor.sanada iyi hafta sonları canım..

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor nanecim afiyet olsun

    YanıtlaSil
  14. yemede yanında yat nasıl yatılırsa yemeden:)))) çok güzel görüniyor cnmm ellerine sağlık öptüm senii sevgiler gülüm

    YanıtlaSil
  15. selam çok iştah açıcı görünüyor elinize sağlık.Hazırladığınız diğer tatlarda aynı şekilde sizi izlemeye devam ediyorum.ziyaretiniz için teşekkürler.iyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
  16. selam çok iştah açıcı görünüyor elinize sağlık.Hazırladığınız diğer tatlarda aynı şekilde sizi izlemeye devam ediyorum.ziyaretiniz için teşekkürler.iyi hafta sonları.

    YanıtlaSil
  17. elinize sağlık hazırladığınız diğer tatlar gibi çok güzel görünüyor.iyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  18. acaba bende yapabilirmiyim ki... hic beceremiyorum hamur islerini. Eline saglik canim. Hayirli hafta sonlari diliyorum. medinem

    YanıtlaSil
  19. selam canım susam tadını da fındık tadını da çok severim bu çörek tam bana göre tarif için çok teşekkür ederim bacım hemen denemek istiyorum aldım sana sonucu yazarım sevgiylr kal

    YanıtlaSil
  20. hımmm..nefis görünüyor..olsada çayla yeseydim şimdi.
    emeğine sağlık tazenanem..

    YanıtlaSil
  21. çok güzel gözüküyor aslında haşhaş lada denenebilir değilmi::)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  22. tadı haşhaş ezmesine benziyor mu acaba? Öyleyse kesin denerim ben bunu :)

    YanıtlaSil
  23. ÇOK GÜZEL VE İŞTAH KABARTICI GÖRÜNÜYOR CANIM.ELLERİNE SAGLIK.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  24. susamli coregi cok severim:)
    cok lezzetli gorunuyor. ellerinize saglik. super hafta sonlari:)

    YanıtlaSil
  25. Bu nasıl bir tarif böyle bayıldım yaa, daha önce hiç duymamıştım kesinkle deniyeceğim...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  26. canım böyle değişik ve nefis tariflere ihtiyacım vardı.çok teşekkür ederim.emeğine sağlık.mutlu bir hafta sonu geçirmeni dilerim.herşey gönlünce olsun.sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  27. çok beğendim çok leziz görünüyor mutlaka deniycemm

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  28. nefis görünüyor,ellerine sağlık,mutlu hafta sonları canım :)

    YanıtlaSil
  29. Ara sıra takma isimle yorum bırakıyordum. Bu gün gerçek ismimi kullanmanın tam zamanı diyorum.
    Neden mi?
    Geçen yıl tatil de kaynağından susam aldım, kullanmak kısmet olmadı. Ara sıra tahin, pekmez yaparak üzerine kavurup atıyordum. Ama, bu yolla susamları tüketebileceğim aklımdan geçmezdi, ta ki bu tarifinize ulaşıncaya kadar.
    O nedenle tarifinizi sevinerek okudum ve onayladım. Aynen tarifinize uygun olarak susamlarımı tüketeceğim. Binlerce teşekkürler,TAZE NANE..

    YanıtlaSil
  30. tam bilmiyorum ne olduğunu ama bu börek bana çok eskilerden çocukluğumdan bir çağrışım yaptı tuhaf

    denmeliyim ben de ama bakalım:?

    YanıtlaSil
  31. Walla süper olmuş,ellerine sağlık.Tarifini kaydettim yapılacaklar listesine:)sevgiyle...

    YanıtlaSil
  32. Naneciğim şahane birşey bu.çok nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.güzel bir hafta sonu diliyorum.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  33. Canım elıne saglık.Sahane gorunuyor.Kucak dolusu sevgıler benden sana

    YanıtlaSil
  34. SEVGİLİ TAZE NANE ÇÖREĞİNİZ COK GÜZEL. SİZ SUSAM KOYMUŞSUNUZ BENDE TAHİNLİSİNİ YAPIYORUM. BUDA BENIM İCİN DEĞİŞİK.BUNUDA DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM. ELLERİNİZE SAĞLIK ARKADAŞIM

    YanıtlaSil
  35. Canımcım ben bunu bir an için tahinli çörek sandım :)
    Fındık ve susam çok yakışmıştır eminim ki bir arada.
    Elleerine sağlık!!!

    YanıtlaSil
  36. harika bişey bu mutlaka denemeli.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  37. valla harikasın ya. harika bir fikir bu. ben de denicem bunu. ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  38. nefis görünüyor.susamın o nefis kokusu ve aroması sayesinde muhteşem bir lezzet olmuştur eminim.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  39. HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM NASILDA KABARMIŞ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERLE..

    YanıtlaSil
  40. oo süper görünüyor canım çekti şimdi...
    ellerine sağlık :)

    işkembe çorbasınada hayır demem yani... :)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  41. nanem,
    sıra sıra selviler,
    nicedir gelmiyor bizim maniler...
    :):)
    eline sağlık
    çörek harika.
    sevgiler çok.

    YanıtlaSil
  42. Susamlı çörek çok severim bende mutlaka deneyeceğim..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  43. Harika!görüntü mükemmel,tadıda sanırım öyle,ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  44. canım harika bir şey bu, ellerine sağlık sevgiler

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  45. Eminim tadı da güzeldir..Robotta çekmeyi hiç akıl etmemiştik..Egenin susam sürtmesine benzer mi acaba çok çeksek..?

    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil