2 Mart 2009 Pazartesi

SU BÖREĞİ



Malzemeler
7 yumurta
1 su bardağı su
2 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar un
içi için
300 gr kaşar peyniri
1 demet maydanoz
150 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı
Yumurtaları hamur yoğurma kabına kırın. Su ve tuz ile birlikte çırpın. Alabildiği kadar un ilavesiyle orta sertlikte bir hamur yapın. 18 bezeye ayırıp 10 dakika dinlendirin. Bezeleri açabildiğiniz kadar ince açın. Tepsinin en altına koyacağınız yufkayı haşlamadan yağladığınız tepsiye yayın. Tereyağı eritin ve sıvıyağla karıştırın. Kaşar peynirini rendeleyip maydanozla karıştırın. Daha sonra açtığınız yufkaları kaynar tuzlu suya atın. 1 dakika haşlayıp kevgirle soğuk suya alın. Soğuk sudan elinizle süzerek alıp tepsiye yayın. Aralarına tereyağ sıvıyağ karışımından gezdirin. 9 yufka bitinceye kadar bu işleme devam edin. Arasına iç malzemeyi koyup, haşlanmamış bir yufkayı üzerine kapatın. Diğer yufkalarıda haşlayıp soğuk sudan geçirip tepsiye yayın. Aralarını yağlayarak yufkaları bitirin. En üste kalan yağı bolca dökün. Böreği bıçakla kesip dilimleyin. Kızgın fırında üzeri kızarana kadar pişirin.


38 yorum:

  1. off tazenanecim ne yaptın öyle yaaa yoruldum açım bide offf ellerine sağlık süper görünüyor bu arada bende çok güzel yaparım su böreğini:D

    YanıtlaSil
  2. CANIM YA SEN NE BECERİKLİSİN ÖYLE...HAYRANIM VALLA BÖYLE YUFKA AÇIP DA BÖREK YAPAN ELLERE...AFİYETLER OLSUN..

    YanıtlaSil
  3. Valla ellerine sağlık Nane'cim. Bence bu böreği yapmak çok zor o yüzden hiç o işe girişmiyorum. Annanem yaparsa yemesini bilirim ama :) Kaşarlısınıda ilk kez duydum. Eminim harikadır.

    YanıtlaSil
  4. AMAN ALLAHIM SU BÖĞREĞİ ÇOK ZAHMETLİ AMA ÇOK LEZZETLİ ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ENFES GÖRÜNÜYOR SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık nanecim maşallahın varr....

    YanıtlaSil
  6. yapmaya cesaret edemediğim lezzetler arasında su böreği geliyor ama yapılanında tadına bakmadan geçmeyecek kadar severim eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. bayılırım su böregine hımmmm. ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. yapabilmeyi çok isterdim eminim çok leziz olmuştur.sevgiyle kal ben yufka açmayı beceremiyorum ...

    YanıtlaSil
  9. Ahh be yapılırmı bu şimdi ben o su böğreğine kurban olurum.tepsisiyle götürürüm valla
    ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  10. Naneciğim valla şahanesin.bayılırım su böreğine.ellerine sağlık canım.çok güzel görünüyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık çok severim ama hiç denemedim.Bende seni çokkk seviyorum mutlu haftalar sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Mükemmel olmuş. Görüntüden de belli ne kadar lezzetli olduğu. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. harikaaa..

    böyle zahmete böyle lezzet.

    ellerine sağlık canım nane..

    sıcacık sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. canım
    ellerine sağlık.Bayılırım su böreğine
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Oooo tam Trabzon usulü olmuş canım..Annecikde böyle yapar..Ellerinize sağlık taze naneciğim..Şimdi çayın yanında afiyetle yiyin canım..


    Kocaman sevgiler Nane'ciğim..

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canımmmmm
    nefis görünüyor.
    öptümmmm

    YanıtlaSil
  17. HARIKAAAAAAA.... su boregini herkes sever... Cildirmak uzereyim. Ellerine saglik canim... sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  18. çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  19. MERHABA GEÇEN GÜN BENDE YAPTIM ÇOK GÜZEL OLDU ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  20. Buram buram mis gibi kokusu burnuma geldi böreğin. Çok güzel olmuş, çokkk.... Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  21. süper yani daha ne diyeyim...ben ancak yalancısıyla idare ediyorum:))sevgiler.eline sağlık

    YanıtlaSil
  22. offffff,bayılırım.nefis bir börek.çok güzel ve iştah açıcı görünüyor.ellerine sağlık.

    http://arzumcum.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  23. Nanecigim annem icin iyi dileklerine cok tesekkur ederim.

    Su boregine bayilirim cok nefis gorunuyor cok zahmetli ama o zahmete deger dogrusu:))
    ellerine saglik canim.

    Kucak Dolusu SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  24. bayılırım su böreğine harika görünüyor ellerine sağlık acaba becerebilir miyim bir denesem diye düşünüyordum bugün tam üstüne bu tarifi gördüm mutlaka denemem lazım maharet gerektiriyor hamur açmak ellerin dert görmesin yiyenlere afiyet olsun bizim yerimizede yeyin

    YanıtlaSil
  25. Ellerine sağlık canım harika görünüyor. Su böreğini çok severim.

    YanıtlaSil
  26. en cok sevdigim börektir ya ellerine saglik bir dilimde bana vardir herhalde sevgiler canim

    YanıtlaSil
  27. nefis gözüküyo ellerine sağlık.çook zahmet çakiktiriyo ama çok leziz gerçekten sevgiler

    YanıtlaSil
  28. sen beni tam 12 den vurdun şimdi naneciğim :)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  29. ellerine sağlık canım. Ben senin kadar marifetli olmadığım için imrenerek baktım.

    YanıtlaSil
  30. Bide aşamaları fotolamışsın,çok iyi olmuş:)
    Ellerine kollarına sağlık canım. Bir gün ben de yapıcam ama bakalım ne zaman:)

    YanıtlaSil
  31. cok zahmetli ama bir okadrada lezzetli canim ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Amaan ellerine sağlık çok ta severim.
    Nineciğim çok yapardı.Ruhuna gitsin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. tek kelime ile süper..eşimde kaçgündür benden su böregi isteyip duruyor.yapma zamanı gelmiştir:)ellerine saglık canım.afiyetler olsun...sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. Canım böreğin çok leziz görünüyor, ellerine, emeğine sağlık...
    Ben su böreği yapmaya cesaret edebileceğimi sanmıyorum hiç:)).
    Sevgiler, öpücükler...
    aslı

    YanıtlaSil
  35. Hımmm ..) Çok severim..En son ciciannemle yanıma geldiklerinde yapmıştık..Ahhh çok üşenirim açmaya.
    Çevremde yapan yokki getirsin bana..Sana komşu olmak varmış canım..Ben sıcak severim soğumadan yiyeyim diyeceğim malum sona kaldım dona kaldım:))
    Bitmişşşş....

    YanıtlaSil
  36. Ben yapamıyorum,hep yalancı su böreğiyle uğraşıyorum..Canım annem hep yapıyor..Bir kere denedik arkadaşlarla yufkaları kalın açmışız.Eline ve emeğine sağlık,çok güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  37. WOW.ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYORLAR.ELLERİNİZE SAĞLIKK.

    YanıtlaSil
  38. bu suböreğinin görüntüsü muhteşem kimbilir tadı nasıldır.resmen ağzımın suyu aktı görünce...

    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil