9 Mart 2009 Pazartesi

ISPANAKLI BÖREK



Malzemeler
5 adet yufka
yarım su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı su
3 adet yumurta(birinin sarısı üzeri için)
içi için
yarım kg ıspanak
1 büyük boy soğan
1 tatlı kaşığı salça
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı
Ispanakları yıkayıp ince ince kıyın. Sıvıyağda yemeklik doğranmış soğanı kavurup salçasını katın. Tuzunu, karabiberini ve ıspanağı ekleyin. Ispanağın rengi dönünceye kadar kavurun. Sosunu hazırlamak için yumurtaları kırın. Çırpıcıyla hafifçe çırpın. Su,süt ve sıvıyağı ilave edin. Yufkaların birini tepsiye yayın. Diğer yufkaları elinizle parçalayın. Hazırladığınız sosa batırın. Tepsiye yayın. Yufkaları yarıladığınız zaman ıspanaklı harcı yufkaların üzerine yayın. Kalan yufkalarıda sosa bulayıp tepsiye dizin. Kalan sosu böreğin üzerine dökün. Yumurta sarısını sürüp yarım saat dinlendirin. Bıçakla böreği bir kaç yerinden delin. Kızgın fırında üzeri kızara kadar pişirin.

35 yorum:

  1. Canım yine döktürmüşsün bakıyorum...harika görünüyor ve bende ıspanaklı böreği çok severim.
    2 dilim alsam tabaktan...

    YanıtlaSil
  2. ellerine saglik ispanakli borek boreklerin en lezzetlisi bence.cok guzel olmus ellerine saglik selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. mmmmm enfes görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  4. her daim yiyebilirim.aşağıdaki sucuklu kaşarlı şeyde beni mestetti))eline sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. Naneciğim börek süper,aşağıdaki omlete de bayıldım.ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. En sevdiğim börektir, her gün olsa bıkmadan yiyebilirim:).
    Böreğin nar gibi kızarmış, ellerine sağlık canım:).
    Sevgiler, öpücükler...
    aslı

    YanıtlaSil
  7. Bayılırım ıspanaklı böreğe!Hele içinde peynir de varsa,tadından yenmez!Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. canım ben de ıspanaklıyı bıkmadan yerim...eline sağlık...sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Benim icin su boregi bir, ispanakli borek iki...
    Ellerine saglik.. afiyetle kalin ins. sevgiler, medinem

    YanıtlaSil
  10. ellerine saglik - yine harika görünüyor... sucuklu kasarli omleti dün yaptim, esim ve oglum bayildi... tekrar ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. çok severim ıspanaklı böreği harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  12. ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ISPANAK BÖREĞİNİ KİM SEVMEZKİ...

    YanıtlaSil
  13. Bende birkaç gün önce yaptım ççok seviyorum nefiss görünüyor.
    ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  14. doyurucu saglikli bir börek olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  15. En sevdiğim börek. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  16. çok güzel,ellerine sağlık ve afiyet olsun.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. ÇOK SEVERİM ELLERİNE SAĞLIK BAK CANIM ÇEKTİ AKŞAM AKŞAM:)

    YanıtlaSil
  18. nanem,en sevdiğim börektir kendisi ekrandaki...
    ya sen çok güzel maniler deyonda...ben de sana yazem diyomda...
    ama aklıma nane nane nannnneee....şarkısından başka bişi gelmiyoooo
    :))))))

    YanıtlaSil
  19. ISPANAKLI NE VARSA KOYUN ÖNÜME YERİM.SANIRIM OTÇULLARDANIM:)ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  20. ıspanaklısıda böreklerin en lezzetlisi;) enfes göünüyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

    YanıtlaSil
  21. Benimde cumartesi kalabalık bir misafir grubum gelecekti ne yapsam diye kara kara düşünüyordum. Börek olarak ne yapacağımı buldum. Ispanaklı börek :) Ellerine sağlık canım. Börekler nefis gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
  22. ıspanaklı börek,ıspanaklı pide.. çok severim:)

    ellerine sağlık canım,nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  23. ıspanaklı böregi çook severim.nefis görünüyor canım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  24. Canım,
    ellerine sağlık. Misss gibi.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  25. eline sağlık canım ,harika görünüyor,ben de çok severim ıspanaklı böreği,sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ISPANAĞIN BİR TEK BÖREĞİNİ SEVERİM. NASILDA CANIM ÇEKTİ ŞİMDİ.

    YanıtlaSil
  27. eline sağlık nanem..
    soğumadan alayım payımı..
    eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  28. CANIM MRB TATLIM HARİKA BEN COK SEVERİM ISPANAKLI HIMM ELLERİNE SAGLIK CANIM...

    YanıtlaSil
  29. Merhaba,çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  30. Bende sıklıkla yapıyorum ıspanaklı börek..Çok seviliyor hemde çok nefis oluyor..

    Misss kokulu nanem seni yaptığında çok nefis olmuş..Ellerine sağlık tatlım..


    Sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  31. ISBANAKLI BOREGI COK SEVERIM YARIN BOREK YAPMAK ISTIYORUM OGLUM SEVMEDIGI ICIN BASKA TURLU OLUCAK BU SABAH ONA OMLET YAPICAM BANA FIKIR OLDU OMLETINIZDE HARIKA

    YanıtlaSil
  32. iyi geceler canım yorumun ve ziyaretin için teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil