20 Haziran 2009 Cumartesi

YUMURTALI FASULYE



Bu tarifi özellikle Karadeniz bölgesinde yaparlar. Annem Trabzonlu olduğu için yumurtalı fasulyeyi çok sever.

Malzemeler
yarım kilo taze fasulye
yarım çay bardağı sıvıyağ
2 adet soğan
4 adet yumurta
tuz
karabiber
Yapılışı
Fasulyeleri bir parmak kalınlığında doğrayın. Üzerini geçecek kadar su ekleyip haşlayın. Haşlanan fasulyeleri süzün. Soğanları yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun. Fasulyeleri içerisine katıp biraz daha kavurun. Yumurtaları bir kaba kırıp çırpın. Tuz ve karabiber katın. Çırptığınız yumurtaları fasulyenin üzerine dökün. Bir iki kez karıştırın. Yumurtalar pişinceye kadar ocakta tutun.

9 yorum:

  1. GÖRÜNTÜSÜ BİLE İŞTAH AÇMAYA YETERLİ. EN SEVDİĞİM SEBZE TAZE FASULYE OLDUĞU İÇİN HER ŞEKİLDE YAPILMIŞINI YERİM. ELLERİN DERT GÖRMESİN.

    YanıtlaSil
  2. selam canım.bende bu yemegi çok severim.ellerine saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. yumurtali fasulyeyi daha önce yememistim, yumurtaylada yakistigi icin eminimki tadi cok guzeldir,
    ellerine saglik canim, ne güzel turkiyenin her bir yanindan yöresel yemeklerle turkiyemizin mutfagida zenginlesti.
    iyi hafta sonu dilerim
    sevgiler

    lezzetmekani.tr.gg

    YanıtlaSil
  4. en sevdıgım yemek desem :)

    YanıtlaSil
  5. Selam, bunu hep duyarım ama hiç denememiştim. Çok leziz görünüyor. Deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. selam arkadaşım güzel bir pazar tatili dilerim Ellerine saglık çok güzel ve leziz bir yemek bende yaptıgım için biliyorum ben sadece sogan koymuyorum görünümüde çok hoş olmuş sevgilerimle www.safiyece.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. bende çok severek yapıyorum enfes oluyor zaten taze fasulye olsunda yeter bana :)

    YanıtlaSil
  8. Bunu bizde yaparız ama fasulyeyi boyuna keserek haşlarız ve adına civil kesme deriz...Sonra haşlayıp sıkıp soğanla kavurup,yumurta kırarız.Ama ben vitamini ölmesin diye haşlayıp suyunu süzmem direk soğanla kavurup az sula çektirerek pişiririm...Ellerine sağlık.Anneye selamlar...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım çok güzel vede lezzetli görünüyor bende çok severek yerim sevgilerimle

    YanıtlaSil