24 Nisan 2009 Cuma

ACILI EKMEK



Malzemeler
2 su bardağı un
1 paket kuru maya
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı sıvıyağ
alabildiği kadar ılık su
içi için
2 çorba kaşığı ceviz
3 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pulbiber
2 diş sarımsak
ayrıca
1 yumurta sarısı
çörek otu
susam
Yapılışı
Hamur için tüm malzemeleri karıştırıp ele yapışan yumuşak bir hamur hazırlayın. 20 dakika bekletin. İçini hazırlamak için tüm malzemeleri karıştırın. Mayalanan hamuru unlanmış tezgahta 2 cm kalınlığına gelinceye kadar açın. Üçe bölün. Salçalı harcı her tarafına gelecek şekilde paylaştırın. Her bir parçayı rulo şeklinde sarın. Üç parçayı uçlarından birleştirip örün. Yağlanmış fırın tepsisine dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün. Çörek otu ve susam serpin. Yarım saat bekletin. Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

25 yorum:

  1. güzel ve lezzetli bir ekmek olmuş.ilk fırsatta deneyecegim.ellerinize saglık.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok farklı bir lezzet olsa gerek, çok leziz görünüyor en yakın zamanda deneyeceğim:)
    ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. nefis bir tarif olmuş gerçekten.rejime ara verdiğim bir ara mutlaka denemeliyim.ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. çok nefis görünüyor canım ellerine sağlık güzel bir akşam dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  5. fusununmutfagi24 Nisan 2009 20:04

    EKMEK HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM HOŞCAKAL

    YanıtlaSil
  6. süper görünüyor nasılda yedirir ellerine sağlık canım,sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Ekmek nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. canım benim ellerine sağlık arkadaşım güzel bir hafta sonu dilerim

    YanıtlaSil
  9. Canımmm harika görünüyor ellerine sağlık mutlu hafta sonları sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık. ben acıyı severim. hiç yemedim. deneyimce ihşallah sizin gibi olur.

    YanıtlaSil
  11. nefis görünüyor ellerine sağlık şu anda karnım da açtı:((

    YanıtlaSil
  12. eline sağlık deniz kenarında çok tüketiyoruz bu ekmeği güzel bir tarif görüntü harika olmuş iyi hafta sonları diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. ellerin esağlık yam hafta sonluk bir yiyecek olmuş iyi hafta sonları sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Acıyı çok severim görüntüsü ne bayıldım eminim göründüğü gibi lezzetlidirler ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık.Çaylada süper olur.Tam kahvaltılık olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Bu çok değişik bir ekmek çeşidi.
    Görünüşde güzel ellerine sağlık...
    İyi geceler

    YanıtlaSil
  17. ELLERİNE SAGLIK SÜPER GÖZÜKÜYOR mmmm tam bana göre rejimi bozmamak için kendimi zor tutuyorum sevgilerlee

    YanıtlaSil
  18. acılı deyince korktum biraz çünkü acıyı pek sevmem ama çok lezzetli görünüyo kaptım bi parça:))ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  19. Acıyı da hamurişini de çok severim :) Ellerine sağlık Taze Nane, sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. günaydın sabah sabah ziyaretegeldim ellerine sağlık harika olmuş

    YanıtlaSil
  21. mmmmm nasil guzel gorunuyo yanina da sicacik cay :D

    YanıtlaSil
  22. Acuka sos gibi olmuş iç malzemesi. Çok leziz olduğuna eminim. Hafif acımtrak lezzetleri bende seviyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. pazar kahvaltısına yapıyorum.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  24. merhaba arkadaşım acılı ekmeğinin tarifini aldım ve yaptım süper oldu paylaşımına teşekkürler ayrıca izninle sayfamda yapılışını yayınlamak istiyorum iyi günler sevgiler:)

    YanıtlaSil