20 Nisan 2009 Pazartesi

DONDURMALI PASTA



Malzemeler
3 yumurta
2 kahve fincanı tozşeker
yarım kahve fincanı su
yarım kahve fincanı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı kakao
3 kahve fincanı un
ayrıca
300 gr şeftalili dondurma
300 gr çilekli dondurma
üzeri için
1 çay bardağı damla çikolata
50 gr margarin
1 yumurta
1 kahve fincanı pudra şekeri
2 yemek kaşığı kakao
süslemek için
fındık
antepfıstığı
Yapılışı
Yumurta ve şekeri kabarıncaya kadar çırpın. Diğer malzemeleri ekleyip yağlanmış kalıba dökün. Fırında pişirin. Soğuyan keki üçe bölün. En alt katmanını pişirdiğiniz kalıba yerleştirin. Üzerine çilekli dondurmayı çatalla hafif ezip yayın. Diğer keki üzerine kapatın. Şeftalili dondurmayı ezerek üzerine yayın. Son kek tabanını üzerine kapatın. Buzlukta 1 saat bekletin. Sosu için margarin ve çikolatayı benmari usulü eritin. Ayrı bir kapta yumurtayı, pudra şekeri ve kakaoyu mikserle çırpın. Erittiğiniz çikolatayı içerisine katın. Pürüzsüz bir sos elde edin. Pastayı buzluktan çıkartın. Sosla üzerini kaplayın. Üzerini süsleyin. Tekrar buzluğa koyun. 1-2 saat daha dinlendirip servis yapın. Buzluktan çıkardıktan sonra en az 20 dakika bekletip daha sonra servis yapın. Buzlukta istediğiniz kadar saklayabilirsiniz.

42 yorum:

  1. çok fenasın seeeen :)
    nefis görünüyor allahım dondurmalar arada kek üzeri damla çikolata :)
    hem yerim hem yanında yatarım :)

    YanıtlaSil
  2. Dondurma olması yeter zaten bu pastada ne kadar lezzetli görünüyo Yaz gelsede dondurma yemeye başlasak artık hala cesaret edemiyorum dondurma yemeye hastalıktan korkuyorum galiba :) eline sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Çok leziz görünüyor nezamandır denemek istiyorum dondurmalı pastayı ama birazdaha bekleyecek malum diet:))))ellerine sağlık canım dondurma tutkunu olarak favorilerim arasına aldım bu tarifi.....

    YanıtlaSil
  4. Süper olmuş,ben vişneli dondurma eklemek isterim ....Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. çok güzel ve iştah açıcı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. bu süper bişey:))
    havalar ısındı zaten dondurma yeme zamanı geldi hele iki nefis tat bir yerde buluşunca yemesi:)))

    YanıtlaSil
  7. Enfes görünüyor.Ellerine sağlık canım.Tam yaz pastası olmuş.Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  8. O DİLİMİ BEN ALABİLİRMİYİM?
    Hayırlı haftalar

    YanıtlaSil
  9. çok güzel çooook. görüntü özellikle muhteşem içeriği dee:)))

    YanıtlaSil
  10. ay çok güzel görünüyor.hoooooop yedim bidilim:)

    YanıtlaSil
  11. Harika gozukuyor ellerine saglik canim,

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık.Enfes görünüyor.Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  13. yeme de yanında yat tabiri senin pastan için söylenmiş galiba canım.

    YanıtlaSil
  14. Harika olmuş süper ellerinize sağlık.Bayıldım.Bende bir haftadır dondurmalı pasta yapmayı hayal ediyorum.Duygularıma tercuman oldunuz.

    YanıtlaSil
  15. nanem valla bahar derken ohh yazıda getirdin bak buna çoçuklar bayılacak

    YanıtlaSil
  16. dondurması var...harika...dolapta istediğimiz kadar kalabiliyor..oda harika..daha ne olsun..

    ellerine sağlık..nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  17. Canımmmm ellerine sağlık mutlaka de
    nemem lazım süper olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Oy anacım oyyy nefisss,bunu yedik mi,Allah sonumuzu hayır etsin artık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. nefis görünüyor,ellerine sağlık.inan bana şu an tatmayı çok isterdim.off offf...

    YanıtlaSil
  20. nanemmmm bu ne kıs böleeee kardeş payı yapsanya tüm yorumcularına en kocamanını bana ver:)) torpil geç olurmuuu

    YanıtlaSil
  21. çok nefis görünüyor,
    ellerine sağlık canım
    sevgiler,öpücükler

    YanıtlaSil
  22. süper çok severim bir dilimde ben alsam?ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Eyvah;biz sona kalmışız:)Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Daha dondurma sezonumu açmadım, bu pastayla açsam ne güzel olurdu. Ellerine sağlık, muhteşem görünüyor.

    YanıtlaSil
  25. Dondurma,çikolata ve pasta...En sevdiğim üç şey!!Nefis olmuş,ellerine sağlık!Mutlu haftalar!

    YanıtlaSil
  26. canım yaza yaklaşırken harika bir tarif vermişsin, eline sağlık sevgilerimle

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  27. bu tad muhtesem olmali canim
    daha once boyle bir pasta hic yapmadim ve yemedim tarif ilginc geldi

    size afyiet olsun...

    keyifli bir hafta dilerim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  28. offfffffffffffff
    buna uzun bir off cekilir arkadasim.... bende istiyorummm, sevgiler medinem

    YanıtlaSil
  29. Ellerine saglik Nane'cigim,
    Harika olmus.

    Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

    YanıtlaSil
  30. canım öncelikle pastan nefis olmuş.ellerine sağlık..sorduğun soruların cevabına gelince sayaç sen de de var zaten baktım şimdi.feedjeed te hani bazı bloglarda kimin nereden geldiğini veya hangi tarife en çok bakıldığını gösteren renkli ince uzun şeyler var ya işte onlar.benim sayfam kilitlendi,kimse giremez oldu.sağolsun bir iki arkadaş sayaçlardan olabilir deyince kaldırdım ve hooop düzeldi.şükürler olsun.javascript dene şey bloğu bozup çökmesine neden olabiiyor..aklında olsun.bence sen de kaldır..sevgiler...

    YanıtlaSil
  31. çok lezizi bir pasta tam benlik mmmmm aldım gidiyom minik bir lokma süper süper

    YanıtlaSil
  32. elinize sağlık çok harika görünüyor yiyenlere afiyet şifa olsun hayrılı geceler..

    fzehra.blogcu.com

    YanıtlaSil
  33. ARKADAŞIM PASTA NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK,BU ARADA SENİ MİMLEDİM BANA UĞRARMISIN.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  34. canımm nefis görünüyor ellerine sağlık...mutlu haftalar..sevgiler:=))

    YanıtlaSil
  35. canım bayıldım muhteşem görünüyor ellerine sağlık mutlu bir hafta diliyorum

    birbirimize çok yakınız ben pendikte oturuyorum annemde ümraniye üsküdarda çok güzel günlerim geçti çok güzeldir oraları
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  36. yaa sen adama rejım bozdurursun.bıde Allah bılır kılo almıyosundur sen .söle söle zayıfsın dimi :) ellerıne saglık.ıykı nanem var her gun ne yapsak derdınden kurtulduk valla :)

    YanıtlaSil
  37. Harika bir pasta olmuş, hele de dondurmalı mutlaka çok nefistir, ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  38. Naneciğim ne yapmışsın böyle...
    Acayip leziz, kestiğin dilimi aldım ama yetmedi akşama yapmaya karar verdim. Öptüm canım...

    YanıtlaSil
  39. Ben pastalara dayanamam:) Ozellikle cikolatali ise. Nasil canim cekti simdi:) Kaldi ise bir dilim be istiyorum.

    YanıtlaSil
  40. pembetatlar.blogspot.om21 Nisan 2009 19:53

    Gerçekten çok nefis nefis olmuş...
    Ellerinize sağlık eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir ellerinize sağlık::))

    YanıtlaSil