8 Nisan 2009 Çarşamba

BEZELYE ÇORBASI


Malzemeler
500 gr haşlanmış bezelye
yarım adet soğan
1 yemek kaşığı sıvıyağ
100 ml krema
5 su bardağı su
1 tane patates
1 tane havuç
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
dereotu
Yapılışı
Sıvıyağı tencereye alıp yemeklik doğranmış soğanın rengi dönünceye kadar kavurun. Üzerine su, tuz ve karabiberi ekleyin. Rendelenmiş havuç ve patatesi ilave edin. Bezelyeden 1 çay bardağı kadar ayırın. Su kaynamaya başlayınca bezelyeleri ilave edin. Biraz daha kaynatın ve blendırdan geçirin. Ocağa koyup 10-15 dakika daha kaynatın. Çorbayı sürekli karıştırarak kremayı ilave edin. 1-2 dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Üzerinin dereotu ve ayırdığınız bezelyeyle süsleyip servis yapın.

28 yorum:

  1. Ben bezelyeyi yemek olarak yiyim olur mu:)

    Ellerine sağlık canımmmm..

    YanıtlaSil
  2. bezelye çorbası degişik bir lezzet olmalı..eline saglık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel ya, bezelyenin girdiği her yemek her çorba güzel bence, elerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. çorba nefis olmuş bende deneyeceğim
    ellerine sağlık canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. gipta ediyorum sana.. ne guzel hergune farkli bir yemek :)) eline saglik canim.. medinem

    YanıtlaSil
  6. Çorbaları çok seviyorum.Bezelye çorbası denemedim.Denemek lazım.Ellerine sağlık.Bir şey sormak istiyorum sayfandaki kedi seninmi çok tatlı..
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık.bende brokoli çorbası sandım ilk gördüğümde.afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Bezelye çorbanız çok güzel olmuş. Elinize sağlık.

    Bu arada bir ara bizi blogu uğrasanız sevinirim ödülünüz var.

    YanıtlaSil
  9. Canımmm ellerine sağlık yemeğini çok
    severim ama çorbasını hiç denemedim
    sen yaptığına göre süperdir sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Sana hediyem var almak için bana uğra bir canım.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil
  11. İlk defa duydum. Denemek lazım çok severim bezelyenin yemeğini sanırım çorbasıda lezzetlidir :)
    Ellerin sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. ellerine saglik canim nefis görünüyor, bezelye corbasini hic denemedim daha önce ama bu görüntüden sonra tarifi almadan gecemiycem, tarif icin tsk ederim.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Değişik ve güzel bir çorba olmuş ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Selam canım,

    Enfes bir çorba... Bende yaparım ara sıra ...

    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  15. canım ben iyiyimde bilgisayarım bozuldu tamirde şimdi arkadaştan girdim sana ellerine sağlık nefis olmuş canım munucum kardeşim bende çok özledim sizleri sevgiyle geçsin günlerin..ahsabindunyasi

    YanıtlaSil
  16. canım çorba harika ama benimkiler hiç yemez.ellerine sağlık canım.iyi olmanı diliyorum ne zamandır gelemedim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Canım,
    ellerine sağlık. Değişik bir çorba.Paylaşımın için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  19. değişik bir çorba olarak deneyeceğim ilk fırsatta eline sağlık

    YanıtlaSil
  20. Bezelye çorbası daha önce hiç içmemiştim,ama görünüşü nefis!Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  21. Canım tek kelime ile harika bir çorba yaaa...
    Buzluktakı bezelyem yeni bitti bezelyeller gelir gelmez pazara alıp mutlaka çorbanı denicem inş...
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  22. vaaaaf ilgiç bir tarif hoçta gözüküyor denemeye deger ellerıne saglık nanem

    YanıtlaSil
  23. Hiç yapmadığım bir çorba nasıl olduğunu merak ediyordum. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. canim corba cok lezzetli olmus,
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  25. Hiç denemedim ve tatmadımda.Ellerine sağlık.Denemek istiyorum...

    YanıtlaSil
  26. ilginç bir çorbaya benziyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  27. bir değişiğide benim sayfamda var.ellerine emeğine sağlık.Bu şekliylede hazırlıyorum ve çok seviyoruz.
    sevgiyle kal,

    www.meltemmutfakta.com

    YanıtlaSil
  28. Aslında hiç içmedim.Yemeyini çok severim ama çorbasını içmeye hazırmıyım bilemiyorm.Ama zavallı kızıma yemediğim ne varsa yedirmeye çalışıyorum o da inat ben ağzıma bir kaşık almazsam içmiyor.İnanın sayesinde ağzıma bile sürmediğim bir sürü yemeye alıştım.Bu çorbayıda çorba listeme aldım.Tazecik bezelyeler çıkınca deneyeceğim.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil