15 Nisan 2009 Çarşamba

FELLAH KÖFTESİ



Malzemeler
2 su bardağı ince bulgur
1 çay bardağı irmik
1 yumurta
2 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı un
sosu için
1 su bardağı domates püresi
3 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı
İnce bulguru bir kaba alın. Üzerini geçecek kadar sıcak su dökün. Üzerini kapatıp 10 dakika bekletin. Bulguru bir tepsiye alın. Diğer malzemeleri ekleyip yoğurun. Gerekirse biraz daha un ilavesinde bulunun. Köftelerden fındıktan biraz daha büyük parçalar koparın. Elinizle yuvarlayın. İşaret parmağınızla ortasına çukurlar açın. Diğer malzemeyede aynı işlemi uygulayın. Köfteleri kaynar tuzlu suda 10-15 dakika pişirin. Delikli süzgeçle servis tabağına alın. Sosu için sıvıyağı kızdırın. İçerisine ince kıyılmış sarımsakları atın. Sarmısakların hafif rengi dönünce domates sosunu ve tuzunu katın. Bir iki taşım kaynatın. Fellah köftelerin üzerine sıcak sosu döküp servis yapın.

39 yorum:

  1. en sevdiğim yemek. tok karnına bile reddedemem. ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. cnm eline sağlık hızına yetişemiyorum.hergün döktürüyorsun:)

    YanıtlaSil
  3. Canımmm Fellah köftesini çokkk severim eşim Adanalı tam yerinden yani.Anneme sıksık yaptırırım ellerine sağlık harika.Kumpirde öyle kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Bir rejim yaptırtmadın insana yaaa...Neler yapıyorsun öyle kışkırtıcı...

    YanıtlaSil
  5. fellah köftesine bayılırım:-)tadı nefis oluyor.ellerine sağlık canım.çok lezzetli görünüyor.kumpirin de harika olmuş Naneciğim. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİMDE NE ZAMANDIR CANIM İSTİYOR BAHAR YARAMADI BANA HERŞEY ZOR GELİYOR:( ELLERİNE SAĞLIK..KUMPİRDE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR...

    YanıtlaSil
  7. nanem bak şimdi gelecem oraya bayılırım ben buna ama hiç yapmadım hep arkadasım yapardı ama o yok şimdi ayrıldık ayrılalı hiç yemedim canım çekti şimdi

    YanıtlaSil
  8. Bayılırm bu köfteye bir Adanalı olarak.Sarımsağını bolca koyduğumuz halinede sarımsaklı köfte deriz.Arkadaş toplantılarında çok güzel gidiyor.Helede toplanıp beraber yapıldımı.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Ben ilk defa duydum! Ellerinize sağlık zahmetli gibi geldi bana..

    YanıtlaSil
  10. bizde bunun sosuna biraz limon katarak ekşili köfte diyoruz.seninkide süper gözüküyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. O kadar çok severim ki anlatamam..Eskiden iskenderunlu bir komşumuz vardı ondan öğrenmiştim.Seninde eline koluna sağlık.Görünce yemiş gibi oldum.

    YanıtlaSil
  12. bisürüde yapmışsın ne güzel birazını bana ayır:)))

    YanıtlaSil
  13. Asla hayır diyemeyeceğim bir lezzet.Ellerine sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. bu köfteyi de seviyorum:)iştah çok olunca bilhassa yoğurtlu sarımsaklı
    ellerine sağlık canım.sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. NURLAMUTFAGADAİR15 Nisan 2009 16:24

    Fellah köftesi: canım süper valla harika olmuş alt sıradaki cevizli kekte tam benlik... ellerine sağlık.
    Benim bu yarış işinden beynim sulandı sistem çok kötü ardaşlarım kayıt olamıyor oy veremiyor.Nereden girdim bu işe yoktan stres oldum.SENİ SEVİYORUM ARKADAŞIM KENDİNE İYİ BAK...

    YanıtlaSil
  16. Bulgurlu şeylere bayılıyorum.Bende yapıyorum ama içini oymadan birdahakinde bende oyarak deneyeceğim.
    Sevgi ve sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık herzamanki gibi harikasın.

    YanıtlaSil
  18. canım bilmezmiyim bu köfte çok güzel olur.bizde sarmısaklı köfte deriz buna.harika olmuş ellerine sağlık.kekcafe

    YanıtlaSil
  19. bu yemeği bir adanalı arkadaştan öğrenmiştim ama o sarımsaklı köfte demişti bununla arsında fark yok sanırım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  20. ıımmhh..nasılda severim...ama yoğurtlu yapmıştım ben..birde bu halini yemek lazım..nefis görünüyor..ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  21. Hızına yetişmek imkansız. Son eklediklerinden kumpir favorim. Fellah köfteyi hiç yemedim ama eminim tadı harikadır. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  22. annem yapardı bu yemegı.arap komsumuzdan ögrenmıstı.ah aha olsada yesem.elıne saglık.tarıfıne bakıp yapıcam .

    YanıtlaSil
  23. ellerine saglik canim döktürmüssün gine
    nefiss görünüyor nekadar yesem doyamam galiba bu tada
    tariflerin icin tsk canim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  24. selam ve sevg ilerimi iletmeye geldim canim... Yine bugun bize guzel seyler hazirlamissin... eline saglik.. medinem

    YanıtlaSil
  25. hımm değişik bir çeşit , ellerine sağlık denemek gerek.
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık süper olmuş gelde canın cekmesin ayıp ya böyle güze şeyler yapıp insanların canını çektirmek:)

    YanıtlaSil
  27. ayyyyy ben bayılırım fellah köftesine tepsiyi bana yolla canım sevgiler....

    YanıtlaSil
  28. ellerine sağlık canım bayıldııım.. nefis sosuyla harika bir tarif olmuş .. afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
    Ailece çok severiz.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  30. Canımcım çok lezzetli görünüyor..
    İlk defa duydum...
    Ellerin dert görmesin...
    Çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  31. Fellah köftesine bayılırım yapmadım hiç ama yemesini çok severim ellerinize sağlık. Fotoğrafta ki kedi çok çook sevimli. kedidelisi olarak onu benim için öpün burnundan. sevgiler
    Funda

    YanıtlaSil
  32. Dah önce de denediğim ve beğendiğim bir tarif ismi biraz kötü:) ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  33. ellerine sağlık nefis olmuşlar sevgilerimle

    YanıtlaSil
  34. eline sağlık canım,benim de bir arkadaşım yapıyordu bunu çok beğeniyordum.ben de 2 ay önce falan denedim güzel oldu ama karışık bir tarifti.bundan sonra senin tarifinden yaparım.
    sevgileeer...

    YanıtlaSil
  35. Ben fellah köftesine bayılırım ama hiç de yapmam iyi mi? Senin tarifinle denesem mi ne?

    YanıtlaSil
  36. Bol sarmısaklı yoğurtlu üzerine sos için, ince kıyılmış bolca soğan salçayla kavrulmuş..

    Bu da bizim yörenin servis şekli..

    Ellerine sağlık..

    Sayende mutfağa yol göründü..menüde "imir dolması" var bugün..(=

    YanıtlaSil
  37. Aslında bulgur olan her yemeği çok severim elinize sağlık. İhşallah bir gün bende sizin gibi becerikli olurum.

    YanıtlaSil
  38. çok severim acaba bu haftasonu bende yapsam mı?ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil