25 Nisan 2009 Cumartesi

MUHALLEBİLİ KADAYIF



Malzemeler
1 kilo süt
1 su bardağı şeker
100 gr margarin
1 tane damla sakızı
1 paket vanilya
1 su bardağından bir parmak eksik un
ayrıca
1 su bardağı süt
1 poşet krenşanti
kaplamak için
300 gr kadayıf
yarım su bardağı tozşeker
50 gr tereyağ
yarım su bardağı iri kıyılmış ceviz
Yapılışı
Margarini eritin. Unu içerisine alın, unun rengi dönünceye kadar kavurun. Sütü ve şekeri ekleyin. Ocaktan almanıza yakın, damla sakızı ve vanilyayı ekleyin. Muhallebiyi pişirip soğutun. Kremşantiyi sütle çırpın. Soğuyan muhallebinin içerisine katıp hafifçe karıştırın. Kadayıfları ince ince kıyın. Tereyağını eritin. Kadayıfları ekleyip hafif rengi dönünceye kadar kavurun. Şekeri ve cevizi ekleyip şeker eriyinceye kadar kavurmaya devam edin. Ocaktan alıp soğutun. Kayayıfları elinizle hafifçe ovalayın. Yarısını borcama dökün. Muhallebiyi üzerine yayın. Kalan kadayıfıda üzerine serpin.

11 yorum:

  1. Kadayıfın tek yiyebildiğim muhteşem hali:)

    Ellerine sağlık canım, enfes görünüyor..

    Mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Çok canım istedi.Sizlere afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. muhallebi çok yakışmıştır bence kadayıfa ellerıne saglık

    YanıtlaSil
  4. Ya işte bunun tadı nasıl olur çok merak ediyorum. Görünüşü çok güzel ama biraz ağırmış gibi görünüyor. Öyle mi??

    YanıtlaSil
  5. hep denemek istemişimdir ama bi türlü cesaret edemedim ..buna şurup konuyormu?

    YanıtlaSil
  6. güzel bir fikir.ama yorucu anladıgım kadarıyla.

    YanıtlaSil
  7. Ayy..pek güzel görünüyor şu dilim..Adana yemekteyizde birinci olan erkek yarışmacı yapmıştı..
    Hazıra konayım tabağı aşırayım:))

    YanıtlaSil
  8. İlk yemekteyiz programında görmüştüm tarifi görmem i
    yi oldu,çok beenmişti herkes.

    YanıtlaSil
  9. süperrrr, eline sağlık arkadaşım

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  10. Sevgili taze nane,yana yakıla bu tarifi arıyordum ki senin bloğunda buluverdim. Bir arkadaşım bu sabah bu tarifi bilip bilmediğimi sormuştu bende (arkadaşım ms.hastası)ona bulup yapacağıma söz vermiştim.çok sağol ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. çok güzel duruyor, bende yapmıştım bunu ama benim tarifimde damla sakızı yok.bir daha yaparsam böyle deniyim. iyi haftalar....

    YanıtlaSil