17 Nisan 2009 Cuma

İÇLİ KÖFTE



Malzemeler
2 su bardağı kısırlık bulgur
1 su bardağı irmik
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı tuz
1 yumurta
1 çay kaşığı pulbiber
gerektiği kadar un
içi için
500 gr kıyma
3 adet soğan
1 çay bardağı ince kıyılmış ceviz
100 gr margarin
1 demet maydanoz
1 yemek kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı tuz
Yapılışı
Kısırlık bulguru üzerini geçecek kadar suyla ıslatıp bekletin. İçini hazırlamak için yemeklik doğranmış soğanları margarinle kavurun. İçerisine kıymayı ekleyin. Kıyma suyunu salıp çekinceye kadar kavurun. Biber salçasını ekleyip bir iki kez daha kavurun. Ocaktan alın. İnce kıyılmış maydanozu ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Donması için buzdolabında bekletin. Şişmiş ince bulgurun içerisine diğer malzemeleri ekleyip yoğurun. Macun kıvamına gelen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Elinizi suya batırarak işaret parmağınızla içli köfteyi oyun. İç malzemeden içerisine 1 yemek kaşığı kadar doldurun. Elinizi suya batırarak ucunu yapıştırın. Malzemeler bitinceye kadar bu işleme devam edin. İçli köfteleri kızgın bol yağda kızartın.

20 yorum:

  1. Off offf offf yani..Taze Nane süpersin yaa.Bayılırım..Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. bayılırım içili köfteye.ama bir türlü oyamayacagımı düşünerek yapmaktan vazgeçerim.ama deneyecegim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. önce bundan bir tane alayımm bayılırım

    YanıtlaSil
  4. içli köfteyi herkes yapamaz marifet gerekir. eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. taze nanecim niye böyle yapıyorsun ama hep benim bayıldığım yemekleri koyuyorsun bloguna of offfff yani :) ellerine sağlık önceden yapardım ama şimdi kızla beraber çok zor geliyor yapması en iyisi ben böyle resmiyle avunayım :D

    YanıtlaSil
  6. ben ancak hazırını yiyorum senin kadar hamarat deyilim ellerine sağlık cnmm sevgilerer

    YanıtlaSil
  7. Ben şimdi buna dayanamam anacım...Ne yapar ne eder yaparım....Yazdım tarifi

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık bayılırım içli köfteye.Bunu da annem yapar ben yerim sanırım denemenin zamanı geldi:)

    YanıtlaSil
  9. bunları hangi zamanda yapıyorsun?ben daha tavuktaydım :)))

    YanıtlaSil
  10. nanem yaaa naptın sen:) hiç dayanamam içli köfteye ama yapmak çok zor geliyoo:)

    ellerine kollarına sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. oooooo bu ne yahu zor lezzetler denemişsin cnm.ama özellikle içli köfte harika görünüyor.olsada yesem hmmmm.ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım içli köfteye geçen nasıl hastayım.Canım da bir içliköfte istedi.Yapmayıda bilmiyorum internetten araştırdım buldum.Yaptım görüntüsü çok güzel oldu.Velhasıl bir kısmını haşlayayım diğer kısmını kızartayım dedim.Haşlananlarda kızaranlarda dağıldı.Lezzeti güzeldi ama dışını iyi ayarlayamadım herhalde dışardan görüldüğü gibi kolay değil.Ellerinize sağlık sizinki kıvamında görülüyor.

    YanıtlaSil
  13. canım valla süpeer görünüyor eline sağlık çokda severim

    YanıtlaSil
  14. Çerkez tavuğu da içli köftede gerçekten büyük beceri isteyen yöresel yemeklerimizdendir.ben gerçekten bunlara da bayılıyorum canım.ellerine sağlık.mis gibi kokularını aldım sanki.

    YanıtlaSil
  15. En çok sevdiğim yemektir. Hep zor derler hazırlanması. gerçekten elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. harika olmuş nasıl da düzgün bir bu yemeği yapmadım gitti bir de senin ölçülerinle deneyeyim

    YanıtlaSil
  17. bayılırım içli köfteye...
    ellerine sağlık canım döktürmüşsün yine :)))
    turuncumutfak.blogcu.com

    YanıtlaSil
  18. bugun ne yapsam diye düşünürken senin ana yemeklerine daldım.bir de baktım ki güzel bir içli köfte tarifi ararken sende buldum şimdi deniyorum ilk defa yapıcam umarım becerebilirim

    YanıtlaSil
  19. Nurcan umarım yapınca beğenirsin.
    Şimdiden afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  20. Nurcan umarım begenirsin canım. Çok lezzetli bir tarif.

    YanıtlaSil