29 Nisan 2009 Çarşamba

VELİBAH



Malzemeler
500 gr un
1 çay kaşığı tuz
alabildiği kadar su
üzeri için
tereyağ
içi için
4 adet haşlanmış patates
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber
Yapılışı
Un,su ve tuz ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayın. Ceviz büyüklüğünde parçalara ayırın. 10 dakika bekletin. Patatesleri ezip tuzunu ve baharatını katın. Ceviz büyüklüğündeki hamurları merdane ile çay tabağı büyüklüğünde açın. Ceviz büyüklüğünde top haline getirilmiş patatesden ortasına koyun. Sıkıca kapatın. Önce elinizle hafifçe bastırarak daha sonra merdane ile hafifçe inceltin. Teflon tavada arkalı önlü pişirin. Ocaktan aldıktan sonra tereyağ ile yağlayın. Diğer hamurlarada aynı işlemi uygulayın. Biten velibahları dilimleyip servis yapın.

38 yorum:

  1. Patatesli hamur işleri her zaman favorim olmuştur:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. ah ben böyle değişik tariflere bayılırım ...eminim tadıda nefistir ...

    YanıtlaSil
  3. acaba yapabılırmıyım .elıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  4. velibağ deyince sanki bir ot adıymış gibi bir izlenim yarattı bende.ama yanılmışım.deneyecegim.

    YanıtlaSil
  5. Harika canım maşallah sana ellerine
    sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Nefis ve değişik..Bu sıra heryerde iç malzemesi konularak açılmış bazlamalara rastlıyorum..

    Eline sağlık kardeşim..

    YanıtlaSil
  7. insafa gelen yokmu.... eline saglikta valla eridim bittimm burada o tereyagi gibi, zurapank oldu cikti olay.. ekrani yemezsem iyi:)))))))

    YanıtlaSil
  8. Hımmm bayılırımmmm:)
    Ellerine sağlık harika gözüküyorrr....

    YanıtlaSil
  9. canım sen çerkez miydin bu bir çerkez yemeği diye biliyorum da ben

    YanıtlaSil
  10. Velibağ ilk defa duyuyorum (yemek kültürüm çok zayıftır hiç ablama çekmemişim) yöresel bi yemek galiba. ama çok lezzetli olmalı ellerne sağlık

    YanıtlaSil
  11. tek kelime ile müthiş yedim ama dahahiç yapmadım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık. Harika görünüyor. Biz ezelden hamurcuyuz vallahi tam ağzımıza göre olmuş.

    Sevgiler
    Canan

    YanıtlaSil
  13. oo yalı ballı imiş vallahi afiyetler olsun .kocan sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Ah şimdi ıspanaklısı olacak ıspanak ve kaşarlı. bizimkiler mayalı hamurdan yapıyor ayranla çayla nefis. çerkez gözlemesi diyorlar sinir oluyorum. alakası yok elinize sağlık
    hülya

    YanıtlaSil
  16. nefiiis görünüyor afiyet olsun canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  17. Eee bu harika bir tarifmiş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Gözleme gibi de katmer gibide sanırım.Ellerine sağlık arkadaşım.Nefissss...
    Burcu

    YanıtlaSil
  19. Canım ya bu senin mutfağın tam bana göre.
    Eline sağlık.
    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
  20. çok nefis bir tarif,kolayda,sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Tam benim damak tadıma uygun bir tarif.Ellerine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  22. nefis bir tarif.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. canım ellerine sağlık hayatım hayırlı geceler

    YanıtlaSil
  24. Kahvalti icin alip gideyim,yarina hazirlik...

    YanıtlaSil
  25. çook severimmm epeydirde yapmam yememde aklıma düştüüüü:)) canım nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  26. adını ilk kez duydum ellerine saglık

    YanıtlaSil
  27. çok farklı bir tarif çok leziz görünüyor patatesde herşeye yakışıyor...

    ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  28. ahhhhh munu bu bizim yemeğimiz evet evet bizimmmmmm :) bazıları ılıbak der ama velibak tır adı süperr. şimdi bu yemek kafkas yemeğidir oradan erzuruma gelmiş çerkezler ve muhacirler çok yaparız bunu :) harikadır ama kilo aldırır söyleyim

    YanıtlaSil
  29. ama bir uyarı hamuru mayalamazsanız patatesi içine koyunca hamur patlar, mayalı hamurla yapın hem kolay açılır hem kabarır ve yumuşak olur

    YanıtlaSil
  30. bunu ilk defa görüyorum hangiyörenin lezzeti ellerine sağlık cnmm sevgiler

    YanıtlaSil
  31. ellerine sağlık canım..

    bayılırım bayılırım...

    nefis görünüyor..

    sık sık yaptığım bir hamurdur..

    bizde velibah denir...

    öptüm canım..

    YanıtlaSil
  32. canım bana bir uğrasana sana bir sürprizim var

    YanıtlaSil
  33. hiç duymadım ama patates var içinde eminim çok güzeldir...

    YanıtlaSil
  34. eline saglık nanemmnefis görüntüsüü

    YanıtlaSil
  35. canım harika görünüyor ellerine sağlık..öptüm..www.missgibi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  36. Çok güzel olmuş, bende de tarifi var ama bir türlü kısmet olmadı denemek, ellerinize sağlık, çay saatlerine de pek uygun afiyetler olsun, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  37. ne kadar güzel görünüyor eline sağlık,şimdi kalkıp öğle yemeğine eve gelen oğluşlarıma hazırlıyayım...
    sevgiler.

    YanıtlaSil